سالانه باید ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات به بخش کشاورزی افزوده شود

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: سالانه باید ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات به بخش کشاورزی افزوده شود.

«سیدمجید بهشتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سالانه باید 1200 دستگاه به بخش کشاورزی افزوده شود، اظهارداشت: این سازمان برنامه ریزی کرده بود که هر ساله این تعداد ماشین آلات به این حوزه اضافه شود اما با توجه به گران بودن قیمت ها اگر تا 50 درصد این امر نیز محقق شود، نیاز استان برآورده خواهد شد.

 

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 50 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای خرید انواع ماشین آلات در بخش کشاورزی استان اختصاص یافته که امیدواریم به زودی جذب شود تا کمکی به ناوگان حوزه کشاورزی استان شود.

 

 

وی افزود: حتی این میزان اعتبار را برای شهرستان های استان هم ابلاغ کرده ایم.

 

 

بهشتی ضمن گلایه از تورم و گرانی در بخش ماشین آلات کشاورزی گفت: افزایش قیمت ها مانع خروج ماشین آلات کهنه و فرسوده خواهد شد و همچننی قدرت خرید کشاورز نیز نسبت به سال های گذشته بسیار پایین آمده است.

 

 

وی گفت: افزایش قیمت ها باعث شده که کشاورزان نتوانند ماشین آلات مورد نیاز خود را تامین کنند.

 

 

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهارداشت: استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که بخشی زیادی از آن مربوط به کشتزارهای غلات است.

 

 

کد خبر 937415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha