کانون های فرهنگی و هنری ظرفیت بالایی در جهت ترویج آموزه های دینی دارند

تروهید گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت بالایی در ترویج آموزه های دینی و ارزش های ناب اسلامی با زبان هنر دارند.

«سید حامد تروهید» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت خوبی  در جهت ترویج آموزه های دینی و ارزش های ناب اسلامی و همچنین ظرفیت بالایی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران دارند.

 

مدیرکانون فرهنگی وهنری شهید فهمیده با اشاره به اینکه 40 کانون فرهنگی، هنری مساجد در سالهای گذشته در ارزیابیهای انجام شده با نگاه کشوری به عنوان کانون نمونه مطرح شدند و از این بین هم 7 کانون انتخاب شــدند، عنوان کرد: یکی از کانونها کانون فرهنگی هنری شهید فهمیده و انوارالزهرا(س) از همدان بود.

 

تروهید عنوان کــرد: کانونهای فرهنگی، هنری مساجد ظرفیت بالای را برای همکاری با مرکز تازه تاسیس تربیت اســلامی کودک و نوجوان دارد که در صورت حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرهیز از جزیره ای کار کردن می تواند الگو باشد.

 

وی بیان کرد: موضوع دیگــر بودجه و اعتباراتی است که برای تجهیز مساجد و کانونها اختصاص می یابد که باید ســاماندهی شود؛ چراکه به صورت سلیقه ای اعمال می شود.

 

وی اظهار داشت: بی تردید یکی از عرصه هایی که کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در خصوص آن فعالیت کنند؛ عرصه هنر است، شاید بتوان مدعی شد که بدون قالب هنر نمی توان هیچ محتوایی را به مخاطب عرضه کرد تا مورد پذیرش مخاطب قرار بگیرد.

 

وی گفت: ترویج آموزه های دینی در قالب هنر در بین مخاطبان و نسل جوان اثر گذاری بیشتری دارد.

کد خبر 937420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha