کانون حضرت فاطمه الزهرا سهند مورد تجلیل قرار گرفت

کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند به عنوان رتبه برتر در حوزه تربیتی در نخستین رویداد ملی فرهنگ و هنر مساجد کشور«فهما» مورد تجلیل قرار گرفت.

«جواد نیک‌کار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: همزمان با مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی نخستین رویداد فرهنگ و هنر مساجد کشور«فهما» کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند به عنوان رتبه برتر کشوری در حوزه تربیتی مورد تجلیل قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد حضرت فاطمه الزهرا سهند(آذربایجان شرقی). اولین کانون شهر جدید سهند از سال ۱۳۸۰ با مشارکت جمعی از دانشجویان و طلاب حوزه علمیه تشکیل و تا سال ها قبل از استقرار مراکز و نهادهای فرهنگی مسؤولیت اجرای فعالیت های فرهنگی، ملی و مذهبی شهر را به عهده داشت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند افزود: جمعیت شهر جدید سهند حدود ۲۰۰ هزار نفر است که طیف‌های مختلفی از مردم در این شهر سکونت دارند، از این رو کانون فعالیت های خود را در جهت خانواده و کار تربیتی کودک و نوجوان تخصصی تر کرده است.

نیک‌کار ادامه داد: طراحی و اجرای مهد کودک مسجد محور از سال ۱۳۹۳ برای کودکان ۴ تا ۷ سال به همراه مادر، تاسیس اولین مدرسه غیر دولتی مسجد محور زیر نظر شورای مدیریت کانون مسجد و فعالیت های فرهنگی، علمی و مذهبی مختلف برای نوجوانان در سطح شهر در قالب برنامه های مسجدمحور ویژه دانش آموزان از جمله فعالیت های کانون بوده است.

وی افزود: فعالیت در زمینه فرزند پروری، سبک زندگی و مشاوره برای والدین، اجرای برنامه های آموزشی در زمینه سلامت جسمی روانی و اجتماعی خانواده و طب اسلامی، فعالیت گسترده در زمینه برگزاری دوره های تربیت مربی کودک، نوجوان و تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی و همچنین تشکیل کارگروه تخصصی تحقیقاتی و اندیشه ورز در زمینه مسائل تربیتی و آموزش و پرورشی از دیگر فعالیت های کانون بوده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند همکاری با بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش برای حضور در مدارس را از دیگر ویژگی های این کانون برشمرد و گفت: طراح و مجری طرح «پاساژ مقدس» برای حضور فعال مسجد بسیجیان و طلاب در بطن کسب و کار مردم و ارائه خدمات مختلف مشاوره ای و مشارکت های اقتصادی و خرد محله ای از دیگر فعالیت های کانون بوده است.

نیک‌کار خاطرنشان کرد: تاسیس صندوق قرض الحسنه کانون مسجد محله و پرداخت ده ها میلیون وام به اعضا و در شرایط بحران کرونا به اصناف و کسبه محل و حضور ۲۰ نفری به همراه نوجوانان و جوانان در منطقه سیل زده آق قلا در قالب اکیپ های فرهنگی، عمرانی و خدماتی از دیگر فعالیت های اخیر کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند بوده است.

کد خبر 937531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha