روند صعودی ابتلا به کرونا در ایلام همچنان ادامه دارد/ ثبت ۴۷ مورد جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۱۲۹۹ نفر افزایش یافته است، گفت: مردم باید خطر ابتلا به کرونا را جدی گرفته و فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « محمد کریمیان» ظهر امروز(۲۱ خرداد) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا شبانه روز گذشته در استان به تعداد ۱۲۹۹ نفر افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۷ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه به ۷۲ نفر افزایش یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه مورد جدید فوتی متعلق به شهرستان ایلام است، گفت: در شبانه روز گذشته در شهرستان ایلام ۱۵ نفر، در شهرستان ایوان ۷ نفر، در شهرستان دهلران ۶ نفر، در شهرستان دره‌شهر ۴ نفر، در شهرستان آبدانان ۵ نفر، در شهرستان چرداول ۱ نفر، در شهرستان بدره ۳ نفر، در شهرستان ملکشاهی ۲ نفر، در شهرستان سیروان ۱ نفر و در شهرستان هلیلان ۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

کریمیان با بیان اینکه در حال حاضر  ۳۹ نفر از مبتلایان به کرونا در سطح مراکز درمانی و بیمارستان های استان بستری بوده و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند، افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۱۰۴۸ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

 

وی یادآور شد: تا کنون در شهرستان ایلام ۴۷۰ مبتلا و ۲۶ مورد فوتی، در شهرستان ایوان ۱۹۲ مبتلا و ١۷ مورد فوتی، در شهرستان دهلران ۱۵۶ مبتلا و ۴ مورد فوتی، در  شهرستان مهران ۸۱ مبتلا و ۷ مورد فوتی، در شهرستان دره‌شهر ۸۱ مبتلا و ۶ مورد فوتی، در شهرستان آبدانان ۸۳ مبتلا و ۱ مورد فوتی، در شهرستان چرداول ۶۴ مبتلا و ۳ مورد فوتی، در شهرستان بدره ۵۲ مبتلا و ۴ مورد فوتی، در شهرستان ملکشاهی ۴۵ مبتلا و ١ مورد فوتی، در شهرستان سیروان ۳۶ مبتلا و ٣ مورد فوتی در شهرستان هلیلان ۳۹ مبتلا و بدون فوتی گزارش شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با تاکید بر رعایت اصول و توصیه های بهداشتی، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذای هوشمند اجتماعی از سوی اقشار مختلف مردم، خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه به ویروس کرونا قطع زنجیره انتقال این ویروس است و راه اصلی قطع کردن زنجیره انتقال آن، اجرای کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

 

کریمیان خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد بی توجهی و بی تفاوتی بسیاری از اقشار مختلف مردم در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی هستیم که هم استانی های عزیز باید رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک را به عنوان ضرورت اجتناب ناپذیر مدنظر قرار دهند. 

                                                                                                                                                       

کد خبر 937582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha