تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ضرورت دارد

محمدپور با اشاره به ضرورت تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، گفت: به دنبال بهره گیری از توان تخصصی موسسات علمی - فرهنگی و پژوهشی برای جلسات شورا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در دیدار با امام جمعه تبریز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خسارات وارده به حوزه فرهنگ و هنر در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: هدف اصلی بخش فرهنگ و هنر ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعه فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت بالای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، افزود: براساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب آیین‌نامه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در این شورا، چارچوبی برای اسناد استانی تعیین شده که در شورای فرهنگ عمومی ارائه و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که برش استانی نقشه مهندسی کشور را تهیه و به عنوان نقشه راه شورای فرهنگ عمومی استان استفاده خواهیم کرد، افزود: مسئولیت اصلی تدوین برش‌های استانی، بر عهده‌ی شورای فرهنگ عمومی استان است و ستاد استانی منتخب این شورا مسئولیت پیگیری و اجرای نقشه را بر عهده خواهد داشت.

محمدپور با اشاره به ضرورت تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با بهره گیری از توان تخصصی موسسات علمی - فرهنگی و پژوهشی برای جلسات شورای فرهنگ عمومی محتوای علمی و عملیاتی‌تری را تدارک ببینیم.

گفتنی است، در این نشست همچنین «یونس همتی» به عنوان مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان معرفی  و مقرر شد در خصوص مسأله کمبود اعتبارات فرهنگی استان در جلسات آتی شورا بحث و تبادل نظر شود.

کد خبر 937614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha