رونمایی از لباس های استاندارد ماموران آتش نشان اراک

مراسم رونمایی از لباس های استاندارد برای ماموران آتش نشان اراک در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «مسعود آقازیارتی» در این مراسم رونمایی از لباس های استاندارد برای ماموران آتش نشان اراک که (21 خرداد) در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر اراک برگزار شد، با اشاره به اهمیت وجود لباس استاندارد برای آتشنشانان، گفت: ماموران آتش‌نشان این سازمان پس از حدود ۱۲ سال به لباس‌های استاندارد مجهز شدند.

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به اینکه بحث خرید لباس‌های استاندارد چند سال در بودجه شهرداری مصوب می‌شد اما تاکنون محقق نشده بود، افزود: بحمدالله این مهم امسال انجام و آتشنشانان به لباس استاندارد مجهز شدند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه عمر استاندارد این لباس‌ها ۱۰ سال است، خاطر نشان کرد: لباس های آتش نشانی باید به صورت عادی هر ۶ ماه یک بار با دستورالعمل‌های ویژه شست و شو شوند.

 

وی با بیان اینکه ۱۶۰ لباس و تجهیزات لازم برای آتش‌نشانان اراکی به صورت وارداتی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تهیه شده است ادامه داد: قیمت هر لباس ۱۵۷ میلیون ریال و هر هود حریق هشت میلیون ریال است.

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با بیان اینکه  این لباس‌ها به تعداد نیروهای عملیاتی سازمان است، اظهار کرد: برای ۱۰۰ نفر نیروی جدیدی که به زودی وارد سازمان می‌شوند نیز حدود ۳۰ میلیارد ریال درخواست خرید لباس شده است.

 

آقا زیارتی ادامه داد: هود حریق برای نخستین بار در استان مرکزی خریداری شده و در زیر کلاه مخصوص آتش‌نشانان قرار می‌گیرد که مانع سوختن گردن و صورت ماموران در آتش می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تهیه تجهیزات حفاظت فردی برای آتش‌نشانان اراکی قدمی بزرگ در راستای حفظ جان این عزیزان در حوادث مختلف است، گفت: امید است به زودی سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز این سازمان نیز تامین شود.

 

 

کد خبر 937635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha