مجوز ورود ۱۰۰ نفر شتر شیری از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی اخذ شد

اشرفی گل از اخذ مجوز ورود ۱۰۰ نفر شتر شیری از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود اشرفی گل»  پیش از ظهر امروز (۲۱ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه هاب شتر در خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح هاب منطقه‌ای شتر از سال گذشته و طی تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری در استان خراسان‌ جنوبی عملیاتی شد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مکان یابی ۶.۵ هکتار زمین در حیدرآباد نهبندان برای قرنطیه شتر خبر داد و گفت: عنوان کرد: همچنین کشت ۴۰۰ هکتار خارشتر در عرصه‌های مرتعی استان برای رفع دغدغه متقاضیان در تامین علوفه در حال اجرا است.

 

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در این منطقه برای کشت گیان دارویی با اولویت خارشتر جهت تامین علوفه شتر آماده سازی شده است.

 

اشرفی گل با اشاره به اینکه تا کنون ۳۴۵ نفر شتر وارد استان شده و در بین متقاضیان توزیع شده است، افزود: همچنین مجوز ورود ۱۰۰ نفر شتر شیری از استان سیستان و بلوچستان برای خراسان‌جنوبی اخذ شده است که به زودی وارد استان خواهد شد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص اعتبار برای ورود ۳۴۵ نفر شتر بیش از یک هزار ۶۰۰ راس دام سبک به استان خبر داد و عنوان کرد: تا کنون ۵۲۰ پرونده در خصوص پرورش دام سبک تشکیل شده است.

 

وی در ادامه در خصوص کارخانه تولید شیر خشک شتر و فرآوری شیرشتر در استان، تصریح کرد: قرار بود از ظرفیت کارخانه های فعال یا نیمه فعال استان استفاده شود اما کارخانجات با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توافق نکردند در نهایت با یک کارخانه قرارداد منعقد شد تا شیر شتر را به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان درب کارخانه خریداری و پس از آن با برند خودش فرآوری کند تا زنجیره شیر شتر در استان تکمیل شود.

 

کد خبر 937649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha