برای روشنگری افکارعمومی از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود

حجت الاسلام امینی با اشاره به مطرح شدن امور فرهنگی ، اقتصاد و مسایل مختلف درفضای گفت: باید از این فرصت برای روشنگری افکارعمومی استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره عملکرد مطلوب شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: ۱۵سرفصل برای شورای فرهنگ عمومی تعریف‌شده است وبا توجه به اینکه  شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا عملکرد خوبی داشتند، باید برای این بخش نیز در شورای فرهنگ عمومی برنامه‌ریزی و توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

امام جمعه شاهرود از فراهم شدن بستری مناسب برای نهادینه‌سازی برخی رفتارهای مثبت در جامعه در این مدت در فضای مجازی خبردادوافزود: بهره‌گیری از این ظرفیت در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی استان سمنان نیزقرار گیرد.

 

وی ساماندهی فضای مجازی را ضروری دانست واذعان داشت: شوراهای فرهنگ عمومی در استان و شهرستان باید در کنار مسایل فرهنگی ، به ساماندهی این فضا هم اهتمام ورزند.

 

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید سیاستگذار همه امور فرهنگی باشد اضافه کرد: باید از هزینه کرد سلیقه ای بودجه های فرهنگی در ادارات جلوگیری شده و با ریل گذاری در شورای فرهنگ عمومی هزینه کردها هدفمند شده و ادارات به اجرای آنها نگاه ویژه داشته باشند.

 

امام جمعه شاهرود آخرین بازنگری در آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی را مربوط به سال ۸۸ عنوان کردوافزود: مصوبات این شورا ضمانت اجرایی ندارد و این امر در استان نیازمند بازنگری است.

 

وی با تأکید براینکه  آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی باید برای اعضای این شورا و عموم مردم استان معرفی و تشریح شود ادامه داد: با تحقق این امر گامی مؤثر در راستای تصمیم‌گیری‌ها و ایجاد نتایج مؤثر در بدنه جامعه برداشته می‌شود.

 

به گفته حجت الاسلام امینی باید مصوبات نشست های این شورا با جدیت پیگیری شودو خروجی محکمی هم از لحاظ اجرا، عمل و نظر داشته باشد تا تاثیرات این نشست ها ملموس تر در خانواده ها دیده شود.

کد خبر 937652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha