تعویق ۲ ماهه در پرداخت حقوق کارگران شهرداری رشت

علیپور با تشریح سختی کار کارگران در کوچه و خیابان های رشت خواستار توجه به این قشر و پرداخت حقوق معوقه ۲ ماهه آنان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدحسن علیپور» امروز(چهارشنبه، ۲۱ خرداد) در صحن علنی شورای شهر رشت در نطق پیش از دستور، با انتقاد از جابجایی مکرر معاونت های مالی شهرداری این شهر اظهار کرد: متاسفانه با گذشت سه سال از فعالیت شورای پنجم، هنوز هم تاخیر در پرداخت حقوق های کارگران رخ می دهد.


این عضو شورای شهر رشت با اشاره به سختی کار کارگران افزود: چطور است که هنوز هدیه ای که به مناسبت عید نوروز برای کارگران شهرداری تعیین شده بود، به آن ها پرداخت نشده و در بروکراسی اداری شهرداری معطل باقی مانده است؟‌.


وی تصریح کرد: وقتی ۵۲ روز از پرداخت آخرین حقوق کارگران می گذرد، چگونه یک کارگر بتواند در مقابل خانواده اش از ناتوانی برای خرید یک هندوانه شرمسار نباشد.


علیپور با بیان اینکه سه سال از فعالیت شورای پنجم گذشته اما همچنان حقوق کارگران شهرداری تضییع می شود گفت: هنگامی که کارگران برای احقاق حقوق خود تجمع می کنند مسئولان نگران می شوند و قول همکاری می دهند اما پس از آن به راحتی، کارگران فراموش می شوند.


وی افزود: سختی کار کارگران را هیچکس نمی تواند تحمل کند، آنگاه ما اعضای شورا جلسه تشکیل می دهیم و از احقاق حقوق کارگران حرف می زنیم!.


این عضو شورا با بیان اینکه هیچ رسیدگی به وضعیت کارگران صورت نمی گیرد ادامه داد: هیچکدام از اعضا تحمل پوشیدن لباس های نایلونی کارگران رفت و روب در آب و هوای گرم و شرجی رشت را ندارند و در عین حال یک کارگر بدون دریافت حق و حقوق خود از ساعت ۴ صبح تا پاسی از شب در کوچه و خیابان های این شهر به رفت و روب می پردازد.


علیپور تاکید کرد: باید در قبال کارگران احساس مسئولیت کنیم و بدانیم که گذران زندگی در شرایط اقتصادی کنونی با تعویق دو ماهه حقوق چقدر سخت است.

کد خبر 937730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha