۲.۵ میلیون تن کالا در سامانه بازارگاه خرید و فروش شد

احمدی از خرید و فروش ۲.۵ میلیون تن کالا در سامانه بازارگاه این وزارت خانه خبر داد و گفت: این سامانه از چهار ماه پیش با توزیع سویا و جو و اکنون با عرضه ذرت کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «کریم احمدی» شب گذشته (چهارشنبه 21 خرداد) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با اشاره به راه اندازی سامانه بازارگاه و از خرید و فروش 2.5 میلیون تن کالا در سامانه بازارگاه این وزارت خانه خبر داد و گفت: این سامانه از چهار ماه پیش با توزیع سویا و جو و اکنون با عرضه ذرت کار خود را آغاز کرده است.

 

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه همه ذینفعان در داخل سامانه در حال ساماندهی هستند تا بتوانند نیاز‌های خود را از این طریق تامین کنند، گفت: زمانی که کالا، آزاد عرضه می‌شود امکان نظارت سیستمی بر آن وجود ندارد، اما سامانه می‌تواند آن را مدیریت کند.

 

وی درباره قابلیت های سامانه بازارگاه اینگونه توضیح داد: سامانه بازارگاه با شفافیت موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود.

 

احمدی درباره این ویژگی به ارائه مثالی پرداخت و گفت: به عنوان نمونه این سامانه توانست قیمت کنجاله سویا را که دو هزار و ۷۰۰ تومان مصوب شده بود به قیمت دو هزارو ۳۵۰ تومان کاهش دهد.

 

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سقف خرید در سامانه طراحی و پیاده سازی شده است، افزود: در مرغداری‌ها مشکلی برای تعیین سقف خرید نداریم اما زمانی تامین نیازمان به اندازه‌ای نیست که پاسخگو باشد بنابراین مجبوریم مدیریت شده کار‌ها را انجام دهیم و کمتر از نیاز عرضه کنیم تا بتوانیم کالا جایگزین و تامین کنیم.

 

وی با تصریح این موضوع که روش‌های سیستماتیک را در سامانه بازارگاه پیش بینی کرده ایم، گفت: با توجه به ظرفیت‌های دامداری و مرغداری این روش‌ها قابل مدیریت است. همچنین برای تراکنش‌های مالی بین بانکی، بانک مرکزی سقف ۵۰ میلیون تومان را قرار داده است و بانک کشاورزی با بانک مرکزی در ارتباط است تا بتواند مجوز‌هایی را برای پرداخت‌های بین بانکی در درگاه‌های خود برای این سامانه ایجاد کند./

کد خبر 937776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha