عدالت فرهنگی در استان همدان محقق می شود

احسانی، در شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: مدیران ستادی اداره کل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآن و عترت برنامه‌ها را به صورت استانی برنامه‌ریزی و تدوین کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «احمدرضا احسانی» صبح امروز (22 خرداد) در شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مدیران ستادی اداره کل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآن و عترت برنامه‌ها را به صورت استانی برنامه‌ریزی و تدوین می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم اعتبارات شهرستان ها به اندازه کافی تعیین شده و عدالت در سطح استان در نظر گرفته شود؛ تأکید کرد: با اعتبارات قطره چکانی عملاً نمی توانیم به اهداف و انتظارات برسیم.

 

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق عدالت فرهنگی در استان تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: همه مردم در سطح شهرستان ها و روستاهای استان به یک اندازه در استفاده از امکانات و برنامه های مختلف سهم دارند و باید از طریق توزیع عادلانه امکانات در سطح شهرستان ها، به عدالت فرهنگی دست پیدا کنیم.

 

احسانی در ادامه صحبت های خود، پاسخگوی سوالات، پیشنهادات و دیدگاه های مدیران ستادی و شهرستان های این اداره کل بود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل هم در این جلسه گزارشی از عملکرد سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته، سال سختی برای حوزه فرهنگ و هنر بود؛  سقف اعتبارات محدود اداره کل و در پایان سال هم شیوع بیماری کرونا دشواری های زیادی برای ما به همراه داشت، با این حال تلاش کردیم همه برنامه ها را با برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه به سرانجام برسانیم.

 

«داوود ابوترابی» با تاکید بر اینکه با حداقل هزینه ها و جلب مشارکت در سطح شهرستان ها، برنامه ها و جشنواره های مختلف استانی در سطح شهرستان ها برگزار شد، افزود: شاید این جشنواره ها کاستی هایی هم داشتند، اما خوشبختانه با همت عالی همکاران و اهالی فرهنگ و هنر استان نتیجه های خوبی به همراه داشت.

 

در بخش بعدی جلسه معاون امور هنری و سینمایی اداره کل هم با بیان اینکه در پی شیوع کرونا برنامه‌های فرهنگی و هنری تحت تاثیر قرار گرفت؛ گفت: تلاش کردیم برای پیشگیری از تعطیلی برنامه های فرهنگی و هنری، از طریق فضای مجازی برنامه های مختلف را برگزار کنیم.

 

سید«محمد رضا جوادی» با تاکید بر برگزاری چندین جشنواره سراسری و استانی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: از ابتدای تیرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی، فعالیت های هنری از سر گرفته خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در برنامه امسال تلاش خواهیم کرد با توجه ظرفیت‌ شهرستان های استان، برنامه ریزی کرده و‌ برای ۹ ماه باقی مانده سال بر این اساس برنامه ها را تدوین کنیم؛ گفت: مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان ها ظرفیت مناسبی برای فعالیت اهالی فرهنگ و هنر استان هستند.

 

 

 

کد خبر 937821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha