نرخ اعتیاد در ایلام ۱.۹۸ درصد است

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: در حال حاضر نرخ اعتیاد در ایلام ۱.۹۸ درصد است و این استان در بحث اعتیاد در وضعیت مناسبی قرار دارد.

«زهرا همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: نرخ اعتیاد در این استان ۱.۹۸ درصد است و ایلام جز استان‌های آخر در زمینه نرخ شیوع اعتیاد است.

 

وی با بیان اینکه رتبه ایلام در این زمینه ۲۷ کشور بوده و در این زمینه در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: آمار معتادان این استان  حدود ۱۲ هزار نفر است و  سال گذشته حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر برای ترک اعتیاد به مراکز اقامتی میان مدت این سازمان مراجعه کرده اند.

 

مدیر کل بهزیستی استان  ایلام اظهار کرد: ایجاد و تاسیس این مراکز در تمامی استان های کشور امسال در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

 

وی مهم ترین کار این مراکز را سم زدایی، بازتوانی و اشتغال مصرف کنندگان عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کنندگان مواد مخدر بر خلاف سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد نگهداری خواهند شد.

 

همتی افزود: سال گذشته از مجموع اعتبارهای اشتغال این سازمان ۲۶درصد به بهبود یافتگان پرداخت شده است.

 

مدیر کل بهزیستی استان  ایلام خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداختی اشتغال به بهبود یافتگان این استان در طول سال گذشته ۵۱میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال بوده که در اختیار ۱۷۰نفر قرار گرفته است.

کد خبر 937840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha