تنها یک درصد تخلف در مجموعه قضایی کشور وجود دارد

آیت الله رئیسی گفت: تنها یک درصد تخلف در مجموعه قضایی در کشور وجود دارد و برخورد با تمامی تخلفات و رسیدگی به مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی از تاکیدات دستگاه قضایی در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، امروز (پنجشنبه 22 خرداد) در دیدار با روسای مجامع قضایی استان فارس، گفت: دادگستری فارس در تسریع رسیدگی به پرونده ها و کاهش جمعیت کیفری، عملکرد مطلوبی داشته است.

رئیس قوه قضائیه افزود: مجموعه قضایی باید از مسیر عادلانه خارج نشود و کشف حقیقت از اصلی ترین اولویت‌های این دستگاه است و هیچ نگرشی نباید موجب ایجاد مشکل در ارائه عدالت شود.

وی با تاکید بر مردم محوری دادگستری، بیان کرد: رفع خواسته و مشکلات مردم در اولویت فعالیت های دادگستری است و خوشبختانه با  تلاش‌های انجام شده در فارس، شاهد کاهش جرایم خشن و افزایش ضریب امنیتی در این استان هستیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: وجود نظام اداری سالم در دستگاه قضایی فارس، موجب موفقیت در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی در استان شده است.

وی اضافه کرد: تنها یک درصد تخلف در مجموعه قضایی در کشور وجود دارد و برخورد با تمامی تخلفات و رسیدگی به مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی از تاکیدات دستگاه قضایی در کشور است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: توجه به حفظ کرامت انسانی و برخورد عادلانه با مجرمان، سرلوحه کار دستگاه قضایی است و همچنین برای کوتاه کردن دست زمین خواران در جامعه کوتاه باید تمامی دستگاه‌های متولی، بیش از پیش تلاش کنند.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: افراد خاطی در سیل شیراز مورد بازخواست قرار گرفته‌اند و اگر فردی با ترک فعل، باعث ایجاد خسارت شده‌اند باید پاسخگوی مردم باشند.

وی ادامه داد: نباید در نظام اداری کشور رشوه، پارتی و هرگونه فساد اداری وجود داشته باشد و لازم است تا تمامی مدیران استانی به معیشت مردمی توجه ویژه داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: افتخار من این است که سرباز رهبری و خدمتگزار مردم باشم و گره گشایی از کار مردم، افتخاری برای تمامی ما به شمار می رود.

کد خبر 937853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha