شوراهای اجتماعی محلات را باید به مجموعه ‌های اثرگذار تبدیل کنیم

اصولی با اشاره به رویکرد شورای پنجم برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر اعضای شورای اجتماعی محله‌های مشهد اظهارکرد: معتقدیم که شوراهای اجتماعی محلات را باید به مجموعه‌هایی اثرگذار تبدیل کنیم و در این مسیر حرکت‌های ویژه نیز انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احسان اصولی» امروز(۲۲ خرداد) در پنجمین نشست با محلات با اشاره به رویکرد شورای پنجم برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر اعضای شورای اجتماعی محله‌های مشهد اظهارکرد: معتقدیم که شوراهای اجتماعی محلات را باید به مجموعه‌هایی اثرگذار تبدیل کنیم و در این مسیر حرکت‌های ویژه نیز انجام شد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با اشاره به سابقه اختصاص ۵ درصد از بودجه‌های عمرانی شهرداری‌های مناطق به شورای اجتماعی محلات آن منطقه متذکرشد: با این حال تا زمانی که شورای پنجم بر سرکار آمد، حتی یک مورد نیز نداشتیم که از این فرصت استفاده کرده باشد و در همین راستا فعال شدن این ردیف بودجه‌ای برای محلات در زمره مهم‌ترین اقدامات شورای شهر به حساب می‌آید.

 

وی با بیان اینکه در همین راستا کار از سال گذشته شروع شد و منطقه یک نیز مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از بودجه‌های عمرانی خود را به نظر شورای اجتماعی محلات اختصاص داد، افزود:با این حال اعضای شورای اجتماعی محلات در مشهد این خواسته را داشتند که بودجه شهرداری فقط به پروژه‌های عمرانی محدود نشود و این اعضا بتوانند در حوزه اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیرگذار باشند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد تصریح کرد: در همین راستا تبصره‌ای به این موضوع اضافه شد که ۵ درصد از اعتبارات فرهنگی سازمان فرهنگی و مناطق برای انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد وثوق اعضای شورای اجتماعی محلات اختصاص یابد.

 

وی برگزاری جلسات مستمر با اعضای شورای اجتماعی محلات تحت عنوان طرح «چهارشنبه‌های محلات» را از دیگر تصمیمات اثرگذار شورای اسلامی شهر مشهد دانست و بیان کرد: با این کار ارتباط بین مجموعه پارلمان شهری و اعضای شورای اجتماعی محلات به عنوان بازوهای فکری این نهاد مردمی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

 

اصولی با اشاره به برپایی این جلسه و دریافت نظر کارشناسی نمایندگان محلات در هر فصل گفت: در همین راستا از اعضای شورای اجتماعی محلات مختلف به ویژه منطقه یک این خواسته را داریم تا ۳ اولویت مهم منطقه خود را برای جلسه بعد احصا کنند تا بتوانیم مفاهمه خوبی برای حل مشکلات این منطقه و اجرای پروژه‌های مورد نظرشان داشته باشیم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با اشاره به موافقت شهردار مشهد برای قائل شدن ضریبی در عملکرد شهرداران مناطق درباره میزان ارتباطشان با شورای اجتماعی محلات افزود: شورای اجتماعی محلات به عنوان حلقه واسط بین مدیریت شهری و محلات تعریف می شوند و شورای پنجم نیز به جایگاه والای این مجموعه اشراف کامل دارد.

کد خبر 937892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha