استفاده بالقوه از فرهنگ غنی اسلامی زمینه کاهش مشکلات را فراهم خواهد کرد / اشتغال آفرینی زمان بر است

حجت الاسلام موسوی گفت: استفاده بالقوه از فرهنگ غنی اسلامی زمینه کاهش مشکلات در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را فراهم خواهد کرد و آحاد مردم با اتکا به این فرهنگ می توانند برخی از معضلات به وجود آمده در جامعه را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی» امروز (22 خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان مطبوعات محلی استان گفت: همه داشته های ارزش ها و آرمان انقلاب از فرهنگ است و آنچه که امروز جوامع غربی به آن دچار شده اند نوعی سردرگمی در رفتارها و مناسبت های اجتماعی است.

 

نماینده منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده بالقوه از فرهنگ غنی اسلامی زمینه کاهش مشکلات در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را فراهم خواهد کرد و آحاد مردم با اتکا به این فرهنگ می توانند برخی از معضلات به وجود آمده در جامعه را رفع کنند.

 

وی ادامه داد: تلاش نمایندگان مجلس استان برای حیات و احیای برنامه های زیر ساختی در استان است تا شاهد پیشرفت در حوزه اقتصادی از طریق گردشگری، صنعت و کشاورزی باشیم و این مسئله نیازمند توجه دولت و بخش خصوصی است که با تحقق اصل 44 و ورود بخش خصوصی به این مسئله می تواند ابزاری برای کاهش اشتغال برای جوانان استان نیز باشد.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: ایجاد اشتغال پایدار از دیگر برنامه های راهبردی نمایندگان مجلس یازدهم است تا بتوایم در راستای منویات مقام معظم رهبری در این خصوص گام برداریم و بستری برای حل مشکلات بیکاری 60، 70 هزار از جوانان را رفع کنیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل عنوان کرد: هیچ وزیر از دست بنده و نمایندگان استان اردبیل در امان نیست و باید پاسخگوی ضعف ها و مشکلات پیشروی استان باشند وگرنه با ابزارهای قانونی سوال و استیضاح با آنها برخورد خواهیم کرد.

 

نماینده منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اعلام داشت: اولویت برنامه توسعه ای استان اتمام پروژه راه آهن اردبیل و اتصال آن به شمال استان برای اتصال به کریدور شمال به جنوب و استفاده از ظرفیت های بالقوه استان اردبیل در صادرات محصولات کشور به آسیای میانه است.

 

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: اتمام شبکه ریلی یک مزیت است اما باید برنامه ریزی مناسبی برای امتداد این خط آهن به شمال استان نیز فراموش نشود.

 

وی یادآور شد: متاسفانه یکی از آلام بزرگ و مفسده در خصوص سرمایه گذاری در بعضی از کارخانه ها برای دریافت تسهیلات و سرمایه در گردش با نازل ترین بهره است که مصروف و هزینه آنها غیر از آن بنگاه اقتصادی است و باعث نابودی کارخانه، بیکاری جوانان و تبعات اقتصادی به کشور می شود که دولت باید در این خصوص برنامه جامعی داشته باشد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان تاکید کرد: تبدیل کردن این تهدید به فرصت نیازمند یک عزم جدی در دولت است که باعث اشتغال آفرینی پایدار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از راهکارهای علمی برای فعال کردن نخبگان جوان برای تاثیرگذاری در حوزه اقتصاد است و این زمینه ای می شود تا اشتغال پایدار نیز در سطح های مختلف جامعه پدید آید البته اشتغال آفرینی زمان بر است اما برنامه ریزی جامع می تواند اشتغال پایداری را در جامعه ایجاد کند.

کد خبر 937938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha