ضرورت اشاعه فرهنگ اهدای عضو در گلستان

کشمیری گفت: با توجه به حجم بالای تصادفات در استان گلستان باید فرهنگ اهدای عضو در استان اشاعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» عصر امروز(پنجشنبه 22 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان گلستان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروز در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد پیوند اعضا بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: متأسفانه استان گلستان جزو استان هایی است که از لحاظ تعداد داوطلبان اهدا کننده عضو در رده های آخر قرار دارد اما با توجه به تصادفات زیادی که هر ساله در استان اتفاق می افتد باید در زمینه اهدای عضو فرهنگ سازی شود.

 

کشمیری متذکر شد: به منظور اشاعه فرهنگ اهدای عضو بنا شد دستگاه های متولی با علمای اهل سنت و بزرگان استان گلستان نشست هایی را برگزار کنند و به اهمیت این موضوع بپردازند.

 

وی ابراز داشت: در رابطه با برنامه های فرهنگی غیر از مجامع شهری به ویژه مجامع عشایری طبق دستور هیئت دولت باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان  متذکر شد: بنا شد در جلسه شورای برنامه ریزی استاندار گلستان ملزومات و مایحتاج توسعه برنامه های فرهنگی برای عشایر بیان شود و ردیف اعتباری نیز به این منظور اختصاص یابد.

 

کشمیری یادآور شد: مطابق ماده 10 آیین نامه شورای فرهنگ عمومی تعیین ردیف بودجه برای شورای فرهنگ عمومی نیز در دستور کار قرار گرفت و بنا شد که 28 دستگاه برای جلوگیری از موازی کاری فرهنگی ردیف اعتباری در نظر بگیرد و امیدواریم بر این اساس در سال آینده برنامه مدونی در استان اجرا شود.

 

 

کد خبر 937969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha