فعالیت‌های فرهنگی هنری استان مرکزی‌ متناسب با شرایط کرونا پیش‌بینی شده است

حجت الاسلام دانشی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا فعالیت های فرهنگی با محدودیت‌هایی روبرو هست که این محدودیت ها نتوانسته ما را در انجام وظیفه ای که داریم  متوقف کند.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عباس دانشی» امروز پنجشنبه ﴿۲۳خرداد﴾ در اولین گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی در اراک گفت: از پیشنهادها و نقطه نظرات ائمه محترم جمعه در فعالیت فرهنگی هنری استقبال می کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، با اشاره به گستره وسیع فعالیت های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: دامنه فعالیت های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده است و ما انتظار دارم که ائمه محترم جمعه هم به ابعاد گسترده فعالیت های فرهنگی هنری این اداره کل عنایت داشته باشند و هم ما را در اجرای برنامه‌ها یاری کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی هنری که اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در سطح استان انجام می دهد به یک رشته یا دو رشته محدود نمی شود ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد،موسسات قرآنی،  انجمن های فرهنگی هنری و ادبی ،ناشرین ،مطبوعات ، چاپخانه ها و هنرمندان متعهد به عنوان مجموعه های تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان فعالیت های بسیار وسیع و ارزشمندی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می دهند که بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است.

 

دانشی افزود: استفاده از دیدگاه های ارزشمند ائمه محترم جمعه و همه  دلسوزان  در سطح استان جز برنامه‌های ما بوده و در آینده نیز خواهد بود و ما انتظار داریم که ائمه محترم جمعه با پیشنهاد و نقطه نظرات ارزشمند خود  ما را در انجام برنامه‌های فرهنگی هنری استان یاری کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمن علیه کشورمان خصوصا نسل جوان گفت: همه ما در یک جبهه قرار داریم و جبهه مقابل ما دشمنی بی رحمی است که از هر روزنه ای برای ضربه زدن به نظام مقدس ما استفاده می کند.

 

وی تصریح کرد: ما با اتحاد و همدلی ، بروز بودن در برنامه ها، استفاده از سلاح هنر، نگاه باز در انجام فعالیت های فرهنگی هنری در چارچوب معیارهای دینی و اخلاقی بر اساس منویات مقام معظم رهبری می توانیم برنامه های دشمن را هر چند وسیع و پیچیده باشد خنثی کنیم.  

 

حجت الاسلام دانشی با اشاره به اینکه نسل جوان مخاطب ما امروز مورد هجوم شدیدترین  برنامه های فرهنگی دشمن در فضای مجازی وحقیقی است گفت : راه مقابله با دشمن و مصون نگه داشتن نسل جوان ارائه برنامه های  متنوع فرهنگی هنری متناسب با نیاز نسل جوان ، با معیارهای علمی و بر  اساس آموزه های دینی و اخلاقی است که این مهم همراهی ، همکاری و همت همه ما را می طلبد.
 

 مدیرکل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا فعالیت های فرهنگی با محدودیت‌هایی روبرو هست که این محدودیت ها نتوانسته ما را در انجام وظیفه ای که داریم  متوقف کند .

 

این مقام مسئول افزود: ما امیدواریم که ویروس منحوس کرونا به زودی ریشه کن  شود و ما بتوانیم فعالیت های فرهنگی هنری و قرآنی خود را در سطح استان بدون محدودیت دنبال کنیم و برای این موضوع نیز برنامه های متنوع و وسیعی را در همه زمینه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

دانشی اضافه کرد: اگر این شرایط پابرجا بماند و محدودیت ها بواسطه این ویروس منحوس ادامه داشته باشد قطعا فعالیت های فرهنگی هنری متوقف نخواهدشد و ما برای آن نیز برنامه های متنوعی پیش‌بینی کردیم که در موقع خود اعلام و اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام  دانشی در ادامه به مهیا بودن شرائط برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به روش های مختلف اشاره کرد افزود :دوره ای که  ما داریم زندگی میکنیم دوره طلایی است و قطعا امکاناتی که الان در اختیار ما هست برای بیان دیدگاه های اسلام و ترویج فرهنگ اسلام محمدی (ص)، این امکانات در اختیار ائمه اطهار (علیهم السلام )نبوده است و این موضوع وظیفه ما سنگین تر کرده است.

 

وی با بیان اینکه باید فرصت را غنیمت بشماریم و با استفاده از همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) تلاش کنیم گفت: استفاده از تکنیک های هنری و استفاده از ظرفیت جامعه هنری بر اساس معیارهای دینی و اخلاقی یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای این مهم است که باید مودد توجه قرار گیرد.

 

 دانشی در ادامه به جایگاه مهم شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستان ها می تواند گره گشای خیلی از مشکلات باشد.

 

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی که زیر نظر امام جمعه  هر شهر و با عضویت دستگاههای اجرایی تصمیم گیر و دبیری  فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می شود باید با شناسایی مشکلات و معضلات فرهنگی و اتخاذ تصمیم برای رفع این مشکلات ارائه طریق نموده و دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی را برای نقش آفرینی در راستای کاهش مشکلات و معضلات ملزم نماید.

 

این مقام‌مسئول با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای پشتوانه قانونی است و مصوبات آن لازم الاجرا است گفت: اگر در شهرستانها در اجرای مصوبات مشکلی وجود دارد با اعلام  ائمه محترم جمعه به عنوان رییس شورا دبیرخانه استان موضوع را از،طریق مراجع ذیربط پیگیری و نتیجه را به ائمه محترم جمعه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان اعلام می کند.

کد خبر 938029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha