اقداماتی جهت بهبود آب شرب اندیمشک در دستور کار قرار گرفته است

شریعتی با بیان اینکه اقداماتی در جهت بهبود آب شرب اندیمشک در دستور کار قرار گرفته است گفت: شایسته نیست در اندیمشک که ۹ میلیارد مترمکعب منابع آبی و آب‌های زیرزمینی کمی و کیفی بالایی دارد، در عطش و بی‌آبی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (پنج شنبه ۲۲ خرداد) در حاشیه نشست بررسی مشکلات اندیمشک، با اشاره به بررسی حوزه‌های خدمات، سرمایه‌گذاری و عمران این شهرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در اندیمشک افتتاح پروژه بزرگ تولید کنسانتره سنگ آهن و فر و منگنز با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۵۰ نفر با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به انجام رسید.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین مدیریت اجرایی پروژه فر و آلیاژ با هزینه ۱۳ میلیون یورو معادل ۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه در ادامه این جلسه پیرامون سایر سرمایه‌گذاری‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد به گفت‌وگو پرداختیم افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها شامل ۲ مجتمع پتروشیمی، یک مجتمع فولاد یک میلیون تنی و نیروگاه سیکل ترکیبی است.

 

شریعتی اضافه کرد :همچنین باید اقدامات لازم برای عملیاتی شدن نیروگاه دوم سد دز، سد جریانی و تمهیداتی برای افتتاح هرچه زودتر سد بالارود فراهم شود و بتوان از این سد هم بهره لازم را برد و منابع آبی استان را بیش از پیش تقویت کرد.

 

وی مجموعه مدیریت شهرستان را یکدست، واحد و اثربخش و فصل مشترک آنها را کار، توسعه و آبادانی منطقه دانست عنوان کرد: این مجموعه در چهار سال اخیر موفقیت‌های خوبی داشته که از جمله آن می توان به سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر فقط در شهرک‌های صنعتی این شهرستان اشاره کرد.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: مشکلاتی در حوزه خدمات شهرستان وجود داشت که از جمله آنها مشکل آب شرب حسینیه، الوار گرمسیری، بیدرود و چم‌گلک است و بنا شد در حسینیه و بیدرود ظرف ۲ ماه آینده مخزن و چاه‌های حفر شده به مدار بیاید تا مشکل آب این مناطق حل شود.

 

وی اذعان داشت: در چم‌گلک هم بیش از ۳۲ کیلومتر خط ،اصلاح و نوسازی شده که در آینده مابقی آن هم انجام می‌شود تا کل مجموعه به صورت کامل نوسازی شده و آب شرب آنها شرایط بسیار پایدار و بهتری پیدا کند.

 

شریعتی از حفر یک حلقه چاه در اندیمشک خبر داد و بیان کرد: این چاه ظرف مدت ۲ ماه آینده تجهیز می‌شود اما تنها این چاه برای شهرستان کم است و بنا شد چاهی دیگر هم حفر و تجهیز شود تا بتوانیم میزان آب مورد نیاز اندیمشک را فراهم کنیم.

 

وی تاکید کرد: شایسته نیست اندیمشکی که دارای ۲ سد بزرگ بوده و سد سوم آن نیز رو به اتمام است و  ۹ میلیارد مترمکعب منابع آبی و آب‌های زیرزمینی کمی و کیفی بالایی دارد، در عطش و بی‌آبی باشد.

 

استاندار خوزستان به نارضایتی عمومی اهالی کوی شهدا اندیمشک از بابت مشکل شبکه آب اشاره کرد و ادامه داد: اصلاح شبکه آب این محله پنج میلیارد تومان هزینه دارد که به آبفا دستور دادیم این رقم را تامین و هرچه سریع‌تر کار نیمه‌تمام را تکمیل کند.

 

وی خاطر نشان کرد: بنا شد در کوی رسالت، ولایت، جانبازان و مسکن مهر نیز اقداماتی صورت گیرد تا وضعیت آب آنها بهتر شود.

 

شریعتی در پایان با بیان اینکه شهرداری باید کمک ‌کند تا شرایط بهتر و مساعدتری در این شهرستان داشته باشیم یادآور شد: در حوزه راهداری برای راه‌های روستایی، راه‌های ورودی و خروجی و حفظ و تعمیر راه‌ها و همچنین برق استان و بهبود شرایط  برق روستاها و شهرستان باید تصمیمات اتخاذ شده هرچه سریع‌تر عملی شوند تا شرایط بهتری برای اندیمشک رقم برنیم.

 

کد خبر 938049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha