اوج مصرف برق گلستان در طول سال ۲۵۰ ساعت است

نصیری گفت: باید همه در حوزه مدیریت مصرف برق در گلستان بسیج شوند تا بتوانیم ۲۵۰ ساعت پیک مصرف برق در طول سال که در تابستان رقم می خورد را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اکبر نصیری» امروز (جمعه ۲۳ خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت نیروگاه کشور در حال حاضر بیش از 60 هزار مگاوات است و ایجاد ظرفیت برای هر یک مگاوات نزدیک به پنج میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت و در حال حاضر کشور در شرایطی قرار دارد که برای سرمایه گذاری و ورود برخی از تجهیزات با مشکل رو به رو است.

 

مدیرعامل شرکت برق گلستان  ادامه داد: یکی از مصادیق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف برق است و باید همه در حوزه مدیریت مصرف بسیج شوند تا بتوانیم 250 ساعت پیک مصرف برق که در فصل گرم سال رقم می خورد را کاهش دهیم.

 

نصیری بیان کرد: در استان گلستان در طول این ۲۵۰ ساعت میزان مصرف برق استان گاهی به یک هزار و 250 مگاوات نیز می رسد و این در حالی است که میزان مصرف برق در استان گلستان در فصول دیگر سال کمتر از 400 مگاوات است.

 

وی افزود:  باید فرهنگ همگانی در مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات پیک مصرف به وجود بیاید.

 

مدیرعامل شرکت برق گلستان تاکید کرد: توانیر در سال گذشته کاهش 100 مگاواتی برق را برای استان گلستان در ساعات اوج مصرف برق پیش بینی کرد که با همکاری بخش های مختلف صنعت، دستگاه های اجرای، کشاورزی و مشترکان خانگی توانستیم نزدیک به 80 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کنیم.

 

نصیری بیان کرد: سال گذشته در بخش صنعت مشوق هایی قرار دادیم تا میزان مصرف برق در ساعات پیک کاهش یابد و همچنین بخش کشاورزی نیز همکاری خوبی با شرکت توزیع برق استان داشت.

 

وی با بیان اینکه از کشاورزان درخواست داریم در ساعات گرم روز از آبیاری مزارع که به گفته کارشناسان بخش کشاورزی اشتباه است پرهیز کنند، افزود: توانیر در کشور به دنبال ایجاد زیرساخت های کاذب برای مصرف برق که تنها تامین کننده کمتر از 300 ساعت در طول سال باشد نیست و برای جلوگیری از هدر رفت بیت المال باید صرفه جویی کنیم.

 

مدیرعامل شرکت برق گلستان ابراز داشت: 80 درصد مشترکان استان گلستان خانگی هستند که می توانند نقش به سزایی در مدیریت مصرف برق داشته باشند.

 

کد خبر 938055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha