تحرک و دیپلماسی انقلابی در سیاست کشور دیده شود

حجت الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه کشورهای غربی، حمایت فراوانی از آشوب های ایران کردند، فعالیت دیپلماسی کشور را منفعل برشمرد و گفت: دیپلماسی کشور در این فرصت طلایی باید فعال و انقلابی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در خطبه های این هفته خود به کتاب انسان ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) مرد علم بود و نهضت علمی و شکوفایی معارف اسلامی را رقم زد و شاگردانی تربیت کرد که بتوانند از مبانی اسلام دفاع کنند و پایه گذاری این نهضت در صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) و امام محمد باقر (ع) رقم خورد.


امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه امام صادق(ع) مرد مبارزه و جهاد بود و زمینه های فکری و اجتماعی انقلاب علیه بنی امیه را شکل داد، تبیین کرد: جریان فرصت طلب بنی عباس از این زمینه آماده، با غفلت مردم،سو استفاده کرد و حکومت را به دست گرفت و چنین جریان های فرصت طلبی مانند جریان ملی مذهبی و بنی صدر در ابتدای انقلاب اسلامی را می توان نام برد و اگر هوشیاری مردم نباشد، ثمره تلاش و انقلاب هدر می رود.


وی امام صادق (ع) را پایه گذار یک حرکت تشکیلاتی وکالت در سراسر جهان اسلام عنوان کرد که در زمان امام حسن عسگری (ع) رسمیت یافت و ادامه داد: هرکاری در کشور بخواهد نتیجه بدهد باید در قالب تشکیلات درست و منطقی صورت گیرد.


حجت الاسلام کرامتی به اوضاع آشفته کشور آمریکا و تبعیض نژادی رخ داده در عرصه فرهنگ، اقتصاد، اجتماعی و حتی بهداشت در این کشور  اشاره کرد و افزود: این قیام مردمی با توجه به حجم خشونت پلیس و ارتش آمریکا همانند قیام های دیگر این کشور سر کوب می شود ولی چنین حرکتی زلزله ای سنگین بر ساختار حکومتی آمریکا ایجاد کرد و هزینه ها برای این کشور ساخت.


امام جمعه گلپایگان این حرکت مردم آمریکا را بر اساس تحلیل هایی زمینه ساز انقلاب در این کشور عنوان کرد و گفت: دنیا می تواند فروپاشی آمریکا را ببیند و زمانی دنیا بدون ابرقدرت شیطانی آمریکا زندگی خواهد کرد.


وی با یادآوری پشتیبانی همه جانبه کشورهای اروپایی و آمریکا در هنگام فعالیت اوباش در گوشه ای از کشور و استفاده از همه امکانات بین المللی برای فشار به ایران، بیان کرد: تحرک و دیپلماسی انقلابی که اعمال آمریکایی ها را متذکر شود و نامه نگاری های متعدد به کشور ها و استفاده از سازمان ملل در این امر انجام دهد، دیده نمی شود.


حجت الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه شبکه رسانه ای غرب اجازه انتشار و اخبار درست نمی شود، تاکید کرد: این حرکت، یک فرصت طلایی برای کشور ایران است که باید از آن بهره برد و چرا اگر آمریکا و انگلیس در مورد مسائل کشور حرف بزنند، خوب است ولی اگر ایران، چنین کند بد است؟دیپلماسی باید فعال و انقلابی باشد که چنین چیزی دیده نمی شود./

کد خبر 938140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha