افتتاح ۱۰ طرح بزرگ کشاورزی تا پایان سال جاری در چهارمحال و بختیاری

غریب از افتتاح ۱۰ طرح بزرگ کشاورزی تا پایان سال جاری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: پروژه دشت خانمیرزا، دامداری صنعتی هفشجان، پروژه باغی دوراهان و احداث سد بیدگان از جمله این طرح هاست.

«ذبیح الله غریب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: اگر کشور می خواهد در عرصه های مختلف به خودکفایی برسد باید حوزه کشاورزی را ارتقا داده و حمایت کند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه لازمه توسعه اقتصادی کشورهای پیشرفته کشاورزی است، افزود: اکنون تامین امنیت غذایی یکی از مهمترین چالش های کشورهای دنیا است که اهمیت کشاورزی را می رساند.

 

وی تامین امنیت غذایی و رشد کمی و کیفی محصولات کشاورزی را از وظایف مهم سازمان جهاد کشاورزی خواند و اظهار کرد: این سازمان در چهارمحال و بختیاری تلاش کرده تا با شناسایی ظرفیت های کشاورزی آن ها را ارتقا داده و در خودکفایی محصولات مختلف در کشور سهم داشته باشد.

 

غریب با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا با مدیریت هدفمند خللی در تامین نیازهای غذایی و کشاورزی مردم ایجاد نکرد، تصریح کرد: در استان نیز با تدابیر اندیشیده شده از همان روزهای ابتدایی همه مواد غذایی و میوه ها و سبزیجات در اختیار عموم مردم بود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان رشد ارزش افزوده حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری را ۲۹ درصد اعلام کرد و ادامه داد: میانگین رشد ارزش افزوده کشور در این حوزه 12 درصد است که نشان از اختلاف بالای استان در این آمار دارد.

 

وی از افتتاح ۱۰ طرح بزرگ کشاورزی تا پایان سال جاری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه دشت خانمیرزا، دامداری صنعتی هفشجان، پروژه باغی دوراهان و احداث سد بیدگان از جمله این طرح هاست.

 

غریب با اشاره به توسعه وسیع آبیاری نوین در اکثر مناطق استان، تصریح کرد: هم اکنون توسعه آبیاری نوین در چهارمحال و بختیاری بیش از دو برابر میانگین کشوری است.

 

کد خبر 938246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha