ارائه بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در فارس

کوشکی گفت: در سال گذشته ۹ میلیون و ۴۱۲ هزار نفر ساعت آموزش به جویندگان مهارت در سطح استان فارس و در بخش دولتی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حشمت کوشکی»، امروز (شنبه 24 خرداد) با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی در فارس به خبرنگاران گفت: در سال گذشته 9 میلیون و 412 هزار نفر ساعت آموزش به جویندگان مهارت در سطح استان فارس و در بخش دولتی ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس افزود: این آموزش ها در مراکز ثابت و سیار شهری، آموزش به آسیب دیدگان اجتماعی، دانشگاه ها، کار آموزی در محیط کار واقعی، صنایع و صنوف، زندان ها، پادگان ها و آموزش به روستائیان و عشایر ارائه شده است.

وی اضافه کرد: عملکرد سال گذشته استان، 103 درصد تحقق داشته است و بر اساس تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال گذشته باید 9 میلیون و 85 هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی ارائه می کردیم که با ارائه 9 میلیون و 400 هزار نفر ساعت، توانستیم بیش از تعهدات تعریف شده عملکرد آموزشی داشته باشیم و این در حالی است که شیوع ویروس کرونا عملا فعالیت در اسفند ماه را از ما گرفت.

کوشکی، گفتمان غالب جامعه را بحث مهارت آموزی دانست و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در سال جدید و با پیروی از برنامه ها و سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و انجام نیاز سنجی دقیق، اثربخشی دوره های آموزشی در بخش دولتی و خصوصی را 2 چندان کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام «جهش تولید» تمرکزمان بیشتر بر توسعه رشته های آموزشی منجر به اشتغال و تولید است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس ادامه داد: توسعه آموزش های مجازی و تولید محتواهای آموزشی نیز به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا از دیگر اولویت های سال جاری این اداره کل است.

گفتنی است، آموزش های مهارتی در 50 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و حدود به 800 آموزشگاه آزاد در سطح استان فارس به علاقمندان ارائه می شود.

کد خبر 938327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha