زمان قطعی برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مدغم قرآنی تعیین شد

دکتر عاملی در جلسه ای بر خلاقیت و نوآوری برای تحول و توسعه فرهنگ قرآنی تاکید کرد وگفت: در حوزۀ حکمرانی مدیریت قرآنی کشور، مشکلاتی وجود دارد و اگر بتوانیم اصلاحاتی در این زمینه انجام دهیم، مطالبه مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ جلسه بررسی مسائل مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با موضوع اتحادیه مدغم از سوی دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز ۲۱ خرداد ماه با حضور دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

 

دکتر عاملی در این جلسه با بیان اینکه هرچه بتوانیم با هم باشیم و فضای همکاری و ایجاد ارزش افزوده و تبدیل سرمایۀ انسانی به سرمایۀ اجتماعی ایجاد کنیم، توفیق بیشتری در رسیدن به هدف مشترکمان پیدا می‌کنیم؛ اظهار داشت: همه باید در خدمت قرآن کریم باشیم تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در کل کشور توسعه دهیم و این، مستلزم با هم بودن است، و اگر این اتفاق نیافتد، دودش در چشم تمام افراد در کل کشور می‌رود.
وی تصریج کرد: الحمدلله در این مسیر قرار گرفته ایم و این را هم در نظر بگیریم که تحول و تغییر، آن‌چنان که مقام معظم رهبری مدظله العالی در سخنرانی تاریخی خود در سالگرد ارتحال حضرت امام فرمودند؛ تحول و تغییر نیازمند ازخودگذشتن و داشتن توانایی لازم برای آن است.

 

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به اینکه باید قدرت خلاقیت و نوآوری لازم را در کار داشته  باشیم تا این تحول به وجود بیاید گفت: هر تغییری، تحول نیست و وقتی اتفاق بزرگ و پردامنه‌ای می‌افتد، تحول رخ داده است و باید توجهمان را به این نکته جلب کنیم که جمع حاضر چه نقشی می توانند در تحول و توسعۀ فرهنگ قرآنی داشته باشند.
دکتر عاملی با طرح این پرسش که ما چه کاری می‌توانیم کنیم تا تحولی در حوزۀ حفظ قرآن کریم به وجود بیاید اظهار داشت: واقعیت این است که وقتی حضرت آقا مطالبۀ 10 میلیون حافظ قرآن را داشتند، زمانی که از ایشان سؤال شد که منظور شما حافظ یک جزء است یا کل قرآن، ایشان فرمودند حافظ کل قرآن را می‌خواهیم. وی افزود: تجربۀ جهانی هم در این زمینه بوده است و کشورهایی بوده‌اند که به 20 میلیون حافظ قرآن رسیده‌اند.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوزۀ حکمرانی مدیریت قرآنی کشور، مشکلاتی وجود دارد و اگر بتوانیم اصلاحاتی در این زمینه انجام دهیم، مطالبه مقام معظم رهبری محقق خواهد شد. البته قبل و بعد از هر چیز امید ما به فضل و لطف پروردگار است و حتما انگیزه و شناخت مردم در این مسیر محور اصلی توفیق توسعه فرهنگ قرآنی است. اگر فضای فرهنگی مردم به قرآن اقبال داشته باشد که در بخش قابل توجهی از جامعه این اقبال وجود دارد، تلاش های ما بهتر و بهینه تر به نتیجه می رسد.
وی تاکید کرد: با همفکری جمع حاضر که همگی هدفشان رساندن منفعت قرآنی به دیگران است ان شاءالله این مشکلات حل خواهد شد.

 

دکتر عاملی با اشاره به درخواست وی از وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و شخص وزیر، برای ورود به این موضوع گفت: تقاضا دارم گام بلندی که برداشته شده است، به نتیجه برسد و اگر جزئیاتی هم در این زمینه وجود دارد، نادیده گرفته شود چون سخت‌گیری در مورد جزئیات، ما را از دغدغۀ اصلی که رسیدگی به دین و ایمان مردم است، دور می‌کند.
گفتنی است در این جلسه اعضای هر دو اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و اتحادیه تشکل‌های قرآنی از جمله مهدی محمدی، سیدعلی سرابی، رحیم قربانی، حسن محمدی، لاله افتخاری، سیدروح‌الله طاهری، یدالله مشهور، محمدحسین اسلامی، حبیب‌الله عزیزی، ابراهیم مرادی و سید‌مهدی پورموسوی حضور داشتند و به ارائه نظرات خود پرداختند.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتهای این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص زمان برگزاری مجمع عمومی مشترک اتحادیه مدغم قرآنی کشور در ۱۹ و ۲۰ تیرماه توافق لازم صورت گرفت.
در خصوص تعداد اعضای شرکت‌کننده در مجمع عمومی مشترک اتحادیه مدغم کشوری نیز مقرر شد از هر دو اتحادیه بر اساس اساسنامه مربوطه، ۳۰۰ نفر به صورت تقریبی و در مجموع ۶۰۰ نفر حضور پیدا کند.


همچنین مقرر شد تعداد نفرات اعضای کمیته اجرایی برگزاری انتخابات مجمع عمومی مشترک اتحاد مدغم قرآنی کشور، هشت نفر باشد که دو نفرشان ثابت و از مدیران عامل هر دو اتحادیه باشند و ۴ نفر به طور شناور از هر دو اتحادیه معین شوند (هر اتحادیه دو نفر) و دو نفر ناظر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی (بدون حق رای) باشند.
گفتنی است وظایف این کمیته شامل تدوین شیوه‌نامه برگزاری انتخابات اصلاح و نهایی‌سازی اساسنامه خواهد بود و مقرر شد جلسه بعدی شورای ۱۶ نفره مشترک هر دو اتحادیه، اول تیرماه برگزار شود.
همچنین درباره مکان برگزاری مجمع نیز به ترتیب اولویت مجتمع فرهنگی آدینه، مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و اردوگاه شهید باهنر پیشنهاد شد.

 

 

کد خبر 938373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha