مسئولان آمادگی بیشتری برای شرایط بحرانی داشته باشند

خادمی با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در لرستان، خطاب به مسئولان گفت: باید آمادی لازم برای شرایط بحرانی احتمالی در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، «سید موسی خادمی» امروز(24 خرداد) در حاشیه جلسه ویدوکنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: با توجه به آمار روز افزون بیماران مبتلا به ویروس کرونا در لرستان احتمال شرایط سخت ناشی از این بیماری در استان وجود دارد.

 

استاندار لرستان بیان کرد: استان لرستان به عنوان یکی از استان هایی که ممکن است در چند روز آینده شرایط سخت تری را در بحث بیماری کرونا تجربه کند اعلام شده است.

 

وی با تاکید بر ضروت مشارکت و همراهی مردم برای کنترل این بحران، گفت: رعایت بهداشت فردی  استفاده از ماسک و عدم حضور مردم در تجمعات برای کنترل بیماری کرونا ضروری است. 

 

خادمی همچنین خطاب با هشدار جدی مسئولین دستگاه‌های اجرایی، افزود:  لازم است مسئولان همکاری بیشتری را اعمال کرده و آمادگی بیشتری را برای مقابله با بیماری کرونا داشته باشند.

 

استاندار لرستان بیان کرد: همچنین لازم است دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌علوم‌پزشکی آمادگی لازم را برای شرایط بحرانی احتمالی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه به حمد الله بستر لازم در استان لرستان فراهم است، خاطرنشان کرد:  تعداد زیادی تخت برای بیماران بستری معمولی و مراقبتهای ویژه در اختیار داریم که در حال حاضر تعداد کمی از آنها اشغال شده و اگر شرایط سخت تر شود این مقدار قابل افزایش است.

 

خادمی خاطرنشان کرد: مردم باید توجه کنندکه ظرفیت ها محدود است و اگر شرایط به گونه ای شود که تعداد بیماران ورودی از تعداد بیماران خروجی بیشتر شود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

 

استاندار با تاکید بر اهمیت مراعات مردم در بهبود وضعیت سلامت عمومی گفت: طبق نظر متخصصان اگر دو نفر ماسک زده و در کنار هم باشند احتمال سرایت بیماری تا ۹۵ درصد کاهش پیدا می کند و اگر ماسک نزده باشند این احتمال به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر لزوم استفاده عموم مردم از ماسک گفت : قرار است تمهیداتی ایجاد شود که هم در سطح ملی و هم در سطح استانی قیمت ماسک کاهش یابد  و سعی می کنیم به تولیدکنندگان کمک کنیم تا قیمت تمام شده را کاهش داده و ماسک را ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

کد خبر 938465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha