۳۳۸ خانوار تحت پوشش امداد در سال ۹۸ خودکفا شدند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک بیرجند گفت: تعداد ۳۳۸ خانوار تحت حمایت این نهاد در سال ۹۸ با دریافت خدمات اشتغال و خودکفایی و کمک معیشت توانمند و از چرخه حمایت خارج شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید حمیدرضا حسینی» امروز(24 خرداد) در کارگروه زنان و تحکیم خانواده بیرجند با بیان اینکه از مجموع 5218 خانوار تحت حمایت کمیته منطقه یک بیرجند، 2569 خانوار، سرپرست آنها زنان هستند، گفت: سال گذشته 122 سری جهیزیه به ارزش هر سری سه و نیم میلیون تومان به دختران تحت حمایت داده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین سال قبل به 30 ازدواج مجدد زنان کمک شده و 36 مورد هدیه ازدواج هم به پسران تحت پوشش داده شده است، گفت: بیش از 200 روستا و نقطه شهری تحت پوشش کمیته منطقه یک است.

 

رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند با بیان اینکه 1150 دانش آموز تحت پوشش کمیته منطقه یک هستند که از این تعداد 650 دانش آموز دختر هستند، اظهارداشت: تعداد 75 دانش آموز دختر این نهاد در خوابگاه درس می خوانند.

 

حسینی افزود: همچنین 99 دانشجوی دختر در مقطع کارشناسی و هفت دانشجوی ارشد و دکترا تحت پوشش این نهاد هستند و از تسهیلات تحصیلی کمیته استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه 570 سهمیه مسکن محرومان در منطقه یک بیرجند داریم که از این تعداد 305 مورد روستایی و 265 مورد شهری است، گفت: از تعداد 305 مورد مسکن روستایی 42 مورد مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک بیرجند گفت: تعداد 338 خانوار تحت حمایت این نهاد در سال 98 با دریافت خدمات اشتغال و خودکفایی و کمک معیشت توانمند شدند.

 

 

کد خبر 938542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha