اجرای سیستم آبیاری نوین ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آران‌ و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از اجرای سیستم آبیاری نوین در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال ۹۸ خبر داد.

«اسماعیل بایبوردی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تبریک هفته جهاد کشاورزی، کشاورزان را سرمایه‌های انسانی کشور توصیف کرد و گفت: با تقویت دانش و ظرفیت ‌های فناوری بخش کشاورزی می‌توان به جهش تولیدات کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل دست یافت.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: مدیریت تغییر و اصلاح الگوهای کشت می‌تواند شهرستان آران و بیدگل را به قطب تولید پسته، زعفران، گل ‌محمدی و گیاهان دارویی در کشور تبدیل کند، چنان که گام ‌های مهمی در تحقق اجرای این مهم همزمان با رونق و جهش تولید در این شهرستان برداشته شده است.

 

بایبوردی به اجرای سیستم آبیاری نوین در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آران‌ و بیدگل در سال گذشته اشاره و تشریح کرد: برنامه‌ریزی ما در حوزه کشاورزی این شهرستان، ترویج کشت گلخانه ‌ای است که تنها راه مقابله با کم‌آبی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

 

وی بر ضرورت دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل تأکید کرد و گفت: نباید از نقش مؤثر استارت‌آپ‌های کشاورزی و دامداری و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی غافل شویم چرا که با حضور هوشمندانه این واحد‌ها، شاهد دستیابی هرچه سریع‌تر به توسعه پایدار کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل و کشور می‌شویم.

 

گفتنی است ۲۱ الی ۲۷ خرداد ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

کد خبر 938637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha