دومین ایستگاه سنجش سطح کیفی هوا در اردبیل نصب خواهد شد

شهند گفت: بزودی با تخصیص اعتبار دومین ایستگاه سنجش سطح کیفی هوا در مرکز شهر اردبیل نصب خواهد شد.

«سعید شهند» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طبق گزارش گیری از ایستگاه سنجش سطح کیفی هوا اردبیل در سال جاری هوای شهر اردبیل کاملا پاک بوده است.

 

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: بزودی با تخصیص اعتبار دومین ایستگاه سنجش سطح کیفی هوا در مرکز شهر اردبیل نصب خواهد شد تا زمینه گزارش گیری هوا از نقطه مرکزی شهر نیز فراهم شود.

 

وی یادآور شد: در برنامه بلند مدت این سازمان برای سنجش کیفی هوا در شهرهای خلخال، پاس آباد و مشگین شهر نیز ایستگاه های سنجش کیفی هوا نصب خواهد شد.

 

شهند اذعان داشت: خوشبختانه در طول سال جاری هیچ روز هوای ناپاک در شهر اردبیل ثبت نشده است و این نشان می دهد از نظر میزان آلایندگی هوای اردبیل در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

 

مدیر کل محیط زیست استان تاکید کرد: آلایندگی صنایع نیز در استان برای داشتن هوای پاک کنترل و بازرسی می شود و امیدواریم بتوانیم زمینه آلودگی هوا در استان را به حداقل برسانیم.

 

این مقام مسئول افزود: کنترل و نظارت در تصفیه خانه های صنایع از دیگر اقدام های محیط زیست برای کاهش میزان آلایندگی در حوزه آب و خاک است که با بهسازی تصفیه خانه برای شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل و برخی از صنایع این زمینه فراهم شده است.

 

شهند بیان کرد: محیط زیست امانتی در دستان بشر امروزی است که با حفظ آن باید این نعمت خدادادی را به نسل های آینده بدون آلایندگی تحویل دهد.

کد خبر 938725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha