صبر و حوصله از ویژگی های مدیریت اسلامی است

امام جمعه کرمان گفت: آدم های کم حوصله و کسانی که زود عصبانی می شوند مدیرهای خوبی نمی توانند باشند لذا مدیر موفق، مدیر با صبر و حوصله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، یکشنبه (25 خرداد) در جلسه شورای اداری استان کرمان گفت: یکی از بحث هایی که در آیات و روایات اسلامی به طور جد از ما مسلمانان خواسته شده، ایمان به خدا است و اگر ایمان با همه شئون آن در محورهایی که مدنظر است بر زندگی ما تحقق پیدا کند،حمایت و پشتیبانی از جانب خدا قطعی است.

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: در مقابل همه مشکلات و سختی هایی که ممکن است از طرف دوست و دشمن برای انسان اتفاق بیفتد ایمان نه فقط در بخش زبانی و اقرار آن، بلکه ایمان در همه زوایای آن باید مدنظر فرد مؤمن باشد و در زندگی سیاسی، اجتماعی، کاری، فردی و خانوادگی آن را پیدا کند و در همه عرصه ها باید جلوه های ایمان را در زندگی یک مؤمن شاهد باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه حضرت موسی که از انبیا الهی است سختی های فراوانی را متحمل شد و در دوران رسالت خود با انواع و اقسام فتنه ها مواجه گشت و قرآن از قول موسی مطالبی را نقل می کند که توصیه های حضرت موسی به قوم خود است؛ درباره توصیه های حضرت موسی اظهار داشت: محور اول عقیده است؛ فرمود «در همه امور باید تکیه گاه خدا باشد»؛ اگر تکیه گاه به افراد و خواص جامعه شد معلوم نیست کار به جایی برود؛ شما در هر حوزه سختی که وارد می شوید اگر خدا را ببینید و به او اتکا کنید و اگر کسی بین خود و خدا را اصلاح کند طبق روایت خدا بین او و مردم را اصلاح می کند و هر کسی تکیه گاهش فقط خدا باشد، جذب بقیه دل ها دست او است.

 


امام جمعه کرمان در ادامه بیان کرد: اولین توصیه حضرت موسی در آن شرایط سخت به قومش بحث اعتقادی است که تکیه گاه شما خدا باشد؛ محور دوم، محور اخلاق است و در بحث اخلاقی توصیه به صبر است یعنی صبر پیشه کنید و شکیبا باشید.

 


وی افزود: اینکه در روایات متعددی در مدیریت و ریاست در جامعه یکی از محور های اصلی مدیر را صبر و حوصله می داند، بحث کاملاً واقعی و دینی است و آدم های کم حوصله و کسانی که زود عصبانی می شوند مدیرهای خوبی نمی توانند باشند لذا مدیر موفق، مدیر با حوصله و صبور است و صبر جایگاه ویژه و ممتاز دارد و محور دوم کاملاً اخلاقی است لذا آدم های متخلق، انسان های بردبار و با حوصله هستند.

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: محور سوم، بحث عملیاتی است؛ بحث تقوا در همه امور زندگی است؛ تقوا در گفتمان، در عمل، در رفتار و مواضع سیاسی و در تصمیم گیری های روزانه و در هر صحنه عملیاتی است که تقوا داشته باشیم.

 

 

وی تأکید کرد: خواهران و برادران! همه تلاش خود را در دوران مدیریت صرف این کنید که هم ورود صادقانه و هم خروج صادقانه داشته باشید؛ از خدا می خواهیم هر چه زودتر از این شرایط به وجود آمده بیماری عبور کنیم و ان شاءالله نشاط، شادابی، جنب و جوش و تلاش به کشور بازگردد و هم در کمال صحت و سلامت در کنار هم زندگی را سپری کرده و هم مسئولیت هایی که داریم به بهترین وجه ممکن انجام دهیم.

کد خبر 938731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha