پروتکل های بهداشتی در بازارهای هفتگی رعایت نمی شود

جعفری گفت: براساس مصوبه ستاد استانی کرونا بنا بود بازارهای هفتگی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند که این مصوبه رعایت نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» عصر امروز (یکشنبه 25 خرداد) در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: از بیمارانی که به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می کنند نیز به منظور تشخصی کرونا نمونه گیری می شود و افرادی که تست آنها مثبت اعلام شود تعهدنامه اخذ می کنیم که در قرنطینه بمانند و محدودیت ها را رعایت کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: براساس مصوبه ستاد استانی کرونا بنا بود بازارهای هفتگی با 50 درصد ظرفیت فعالیت کنند که این مصوبه رعایت نشده است.

 

جعفری بیان کرد: مقرر بود که فروشندگان در بازار هفتگی لوازم حفاظت فردی داشته باشند و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

 

وی تاکید کرد: مسئولیت چگونگی فعالیت بازارهای هفتگی به عهده دهیاری ها و شهرداری ها است و ضروری است تمهیدات جهت رعایت پروتکل های ابلاغ شده انجام شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه قلیان سراها از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تعطیل است، افزود: در سه شهرستان گرگان، گنبدکاووس و گمیشان عرضه قلیان گزارش شده است که این موضوع در گرگان بسیار جدی و حاد است.

 

جعفری ابراز داشت: در سطح استان 42 قلیانسرا پلمپ شده است و 64 قلیانسرا به محاکم قضایی معرفی شدند.

 

کد خبر 938903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha