مشارکت منطقه آزاد اروند در راستای توسعه تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال

زمانی گفت: منطقه آزاد اروند بنا بر وظایف ذاتی خود در راستای توسعه تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال در برخی پروژه‌ها مشارکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «اسماعیل زمانی» ظهر امروز (یکشنبه ۲۵ خرداد) در آیین افتتاح شرکت زعفران نگین طلای سرخ آریا، دومین پروژه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در شهرک صنعتی خرمشهر، اظهار کرد: این سازمان بنا بر وظایف ذاتی خود در جهت توسعه تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، در برخی پروژه ها که برای منطقه اشتغال زایی دارند مشارکت می‌کند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: از جمله این پروژه‌ها که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود، شرکت تولید زعفران است که شرکت توسعه منطقه آزاد اروند در جهت تأمین سرمایه در گردش خود، راه‌اندازی آن را تسهیل بخشیده است.

 

وی به محصولات تولیدی این شرکت اشاره کرد و اذعان داشت: در شرکت زعفران نگین طلای سرخ آریا قرار است سالانه ۸۷۰ تن انواع محصول از قبیل حبوبات، ادویه جات و حلوای ساگو تولید شود.

 

زمانی با بیان این شرکت سالانه ۵۰ تن روغن گردو تولید می‌کند ادامه داد: برای این واحد ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و با راه‌اندازی واحد روغن‌گیری خرمشهر ۸۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر غیرمستقیم وارد بازار کار شدند.

 

«سید علی موسوی» نیز  تصریح کرد: در سال جهش تولید ۲۰ راهبرد را تعریف کردیم که ۲ راهبرد بر لزوم حل مشکلات حقوقی و مالی واحدهای تولیدی تاکید دارند و زیرمجموعه آن نیز بحث استفاده از پتانسیل‌های شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند است که ۱۰۰ درصد سهام این مجموعه دولتی را دارد.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم حمایت از تولید تاکید کرد و یاد آور شد: امیدواریم این روند حمایت‌ها ادامه‌دار باشد تا بتوانیم واحدهای تولیدی بیشتری را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه واحد تولیدی شرکت زعفران نگین طلایی سرخ آریا با مشارکت شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند امروز راه‌اندازی شد و برای ۸۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است عنوان کرد: در سال جهش تولید و با توجه به تعریف راهبردهای بیست‌گانه توانستیم زنجیره تامین، تولید و مصرف را در منطقه آزاد اروند برای مردم تکمیل کنیم.

 

موسوی از عرضه ارزان محصولات ابن کارخانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای منطقه آزاد اروند خبر داد و ابراز کرد: این محصولات مطمئنا ارزان‌تر از سایر شهرهای دیگر به دست مردم منطقه خواهد رسید چراکه دیگر مالیات ارزش افزوده به این محصولات تعلق نمی‌گیرد.

 

کد خبر 938925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha