برندهای ایرانی امروز در عرصه بین الملل مطرح هستند

غزنوی با اشاره به اینکه برندهای ایرانی امروز در عرصه بین الملل مطرح هستند، گفت: به واسطه تحریم ها بسیاری از برندهای خارجی از کشور رفتند و این موجب افزایش تولید در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حمیدرضا غزنوی» عصر امروز (یکشنبه 25 خرداد) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما گفت: حدود 60 درصد بازار در اختیار برندهای خارجی بود که بعضا تحت حمایت دولتمردان قرار داشتند، اما در زمان تحریم ایران را رها کرده و مطیع سیاست های امریکا شدند. باوجود افزایش چشمگیر تولید داخلی، برای جایگزینی آن 60 درصد، زمان لازم است.

 

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره اصلی ترین چالش لوازم خانگی در کشور گفت: از لحاظ کیفی مردم حق انتخاب محصولات را دارند و همه نوع تولید داخلی وجود دارد به طور مثال یخچال از 2 میلیون تومان تا 30 میلیون در بازار داریم و رقابت با محصولات خارجی نیز وجود دارد. برندهای ایرانی نیز امروز در عرصه بین الملل مطرح هستند.

 

وی افزود: به منظور مدیریت منابع کشور از سال 97 واردات لوازم خانگی خارجی ممنوع شد، به واسطه تحریم ها بسیاری از برندهای خارجی از کشور رفتند و این موجب افزایش تولید در کشور شد.

 

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: به دلیل کند شدن روند توزیع ارز نیمایی تولید کنندگان به مشکل خورده اندو تولید کنندگان در تهیه مواد اولیه به مشکل خورده اند مشکل دیگر فولاد است که به دلیل دلال بازی های که انجام می شود و سه برابر قیمت در بازار آزاد فروخته می شود نیز تولید کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

 

 غزنوی در ادامه گفت: بیشتر تولیدکنندگان افزایش قیمت 20 درصدی داشته اند این درحالی است که تولید کننده همچنان متضرر است و سودی عایدش نمی شود بنابراین باید به مشکلات تولیدکننده نیز توجه شود./

کد خبر 938970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha