مولفه‌های موثر در کشور‌های پیشرفته قیمت مسکن و اجاره بها را احصا کردند

شریفی با اشاره به اینکه مولفه‌های موثر در کشور‌های پیشرفته قیمت مسکن و اجاره بها را احصا کردند، گفت: بازار اجاره مسکن در این کشورها، رها نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید حسین شریفی» شب گذشته (یکشنبه 25 خرداد) با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت:​ نبود ضابطه میان مالک و مستاجر در تنظیم اجاره بها، خلاء ای است که وجود دارد. مولفه‌های موثر در کشور‌های پیشرفته قیمت مسکن و اجاره بها را احصا کردند و به این ترتیب بازار اجاره مسکن در این کشورها، رها نیست.

 

رئیس مرکز تحقیقات قوانین و مقررات ایران اضافه کرد: طرحی را نوشته ایم که بر مبنای آن باید لایحه یا طرح دو فوریتی به مجلس ارسال شود و وزرای راه و شهرسازی و کشور و رئیس شورای عالی استان‌ها را در این لایحه موظف کردیم تا در مدت ۴۵ روز ضوابط پایه برای تعیین اجاره بها را بر اساس مولفه‌های موثر از قبیل مساحت، قیمت و سال ساخت و نوع مصالح بنا، دسترسی به حمل و نقل عمومی، فضای سبز و شرایط مصرف انرژی آن واحد و امکانات آموزشی و مانند آن را برای واحد‌های مسکونی تدوین کنند.

 

وی با بیان اینکه حقوق مالک و مستاجر هم باید در این طرح رعایت شود، افزود: تفسیر این طرح را پس از تصویب در مجلس باید بر عهده شورا‌های اسلامی شهر و مدیریت شهری بگذارند ضمانت اجرای لازم برای اجرای این طرح را هم پیش بینی کردم./

 

کد خبر 938996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha