عدم استقبال نمایندگان از کمیسیون فرهنگی به معنای مظلومیت بخش فرهنگ نیست

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه نمایندگان و چهره های فرهنگی برای حضور در کمیسیون فرهنگی استقبال نکردند، دلیلی بر این نیست که فرهنگ مظلوم واقع شده است.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد عدم اقبال نمایندگان برای حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: اینکه کمیسیون فرهنگی مورد استقبال چهره های فرهنگی قرار نگرفته است، دلیلی بر این نیست که فرهنگ مظلوم واقع شده است چرا که عمده تصمیم گیری های ما در صحن مجلس انجام می شود و افراد نیز رویکرد و سابقه فرهنگی دارند.

 

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید در صحن مجلس نگاه فرهنگی داشته باشیم اما این نگاه فرهنگی به معنای این نیست که از سایر حقوق آنها را محروم کنیم. ممکن است کسی تشخیص حوزه انتخابیه اش بر این باشد که در کمیسیون دیگری فعالیت کند و این حق اش است که در کمیسیون حضور داشته باشد.

 

وی افزود: بنده به عنوان فردی که در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم حضور داشتم و در این دوره در کمیسیون کشاورزی حضور می یابم، هر کجا که در صحن مجلس در رابطه با مسایل و مشکلات بخش فرهنگ موردی پیش آمد، قطعا حضور جدی خواهم داشت و فعالانه از عرصه فرهنگ حمایت می کنم.

 

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: نمایندگان می توانند در بودجه سالیانه و همچنین برنامه هفتم توسعه مطالبات فرهنگی داشته باشند، نگاه فرهنگی و مطالبه فرهنگی شان را با قوت در صحن مجلس داشته باشند و آنها را پیگیری کنند. صرف اینکه بگوییم نماینده ای در کمیسیون فرهنگی نیست، پس دغدغه فرهنگی ندارد، درست نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ حوزه پر چالش و دارای مشکلات فراوان است که برای حل این مشکلات ما باید چه در مجلس و چه مسئولان دولتی و چه سایر بخش ها و ارگان ها تلاش کنند. مظلومیت فرهنگ موضوعی است که مورد تاکید رهبری است و ایشان همواره بر رفع مظلومیت از فرهنگ تاکید دارند. ما باید این دغدغه را سرلوحه کارهای خود در مجلس قرار دهیم و برای رفع مظلومیت از فرهنگ تلاش کنیم./

کد خبر 939153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha