توصیه ای برای سفر مردم در دهه کرامت به قم نداریم

عالی پور با تأکید بر این که توصیه ای برای سفر مردم در دهه کرامت به قم نداریم، گفت: اما در صورت حضور زائران در قم موظفیم به بهترین نحو ممکن میزبان شایسته آنها باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «یونس عالی پور» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 26 خرداد) در نشست «ستاد تسهیل امور زائران در دهه کرامت» که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن لزوم تأکید بر این که هیچگونه درخواستی از سوی استان قم برای سفر زائران وجود ندارد، گفت: ولی به هرحال ما موظفیم که اگر کسی به استان قم آمد از او پذیرایی شایسته ای داشته باشیم.

 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ابراز داشت: ما موظفیم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و در کمال رعایت کرامت انسانی با زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت برخورد کنیم، هرچند توصیه ای نمی کنیم که کسی به قم بیاید.

 

وی با بیان این که برنامه های متنوعی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و نمایندگی آستان قدس رضوی در قم تدارک دیده شده است، گفت: باید این فعالیت ها در فضای مجازی دستگاه ها  توسط خود استانداری و مجموعه های مرتبط اطلاع رسانی شود.

 

عالی پور بیان داشت: دهه کرامت به نیت اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) باید خدمت شایسته ای به زائران داشته باشیم چراکه حضرت رضا تنها سلطان طوس نیست بلکه سلطان جهان است و برای یک کار ویژه در این دهه باید همدل باشیم و همچنین جلسات تجلیل و تکریم دختران با محوریت حضرت معصومه(س) نیز با رعایت مسائل بهداشتی منعی نخواهد داشت.

 

وی یادآور شد: با توجه به این که در ایام کرونا خانواده هایی که متوفی داشتند نتوانستند مراسمی برگزار کنند، خوب است نمایندگی آستان قدس رضوی و حضرت معصومه(س) با اهدای لوح تقدیر و عرض تسلیتی به خانواده افراد متوفی سرکشی کرده و خود را در کنار آنها بدانند.

کد خبر 939210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha