برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در ۱۵ محور ویژه دختران در دهه کرامت

صدیق تقی زاده از برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در ۱۵ محور ویژه دختران در دهه کرامت خبرداد و گفت: لازم است تا مجوز برای برگزاری تجمعات تکریم از دختران هرچند به صورت محدود و درفضای باز داده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «صدیقه صدیق تقی زاده» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 26 خرداد) در نشست «ستاد تسهیل امور زائران در دهه کرامت» که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به لزوم بزرگداشت کامل دهه کرامت به ویژه در استان قم اظهار داشت: عظمت و شکوه بارگاه حضرت معصومه(س) نماد عزت و عظمت جایگاه زن در اندیشه اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار قم یادآور شد: دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است که اندیشه متعالی دینی نسبت به زنان و دختران و تجلیل از بانوان و دختران و عفیف به صورت شایسته صورت بگیرد، هرچند شرایط به گونه ای است که اقتضائات خاض خود را دارد و تلاش شده تا جایی که ممکن است رسالت خود را انجام بدهیم.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما در ارتباط با دختران در دهه کرامت در 15 محور برنامه خواهیم داشت و مجمع مشورتی دختران نخبه را هفته آینده با حضور استاندار تشکیل خواهیم داد تا کمیته های مربوطه حرف های خود را مطرح کنند و برخی برنامه ها را نیز در فضای مجازی از جمله فدای دخترم و نشست کتاب خوان و کتاب آنلاین نیز در فضای حرم حضرت معصومه(س) دنبال خواهیم کرد.

 

صدیق تقی زاده یادآور شد: یک سری مجموعه ها و تشکل های مردمی بزرگ داریم که محور کار آنها دختران و بانوان است که از جمله آنها تشکل دانشجویی و دانش آموزی است که اتفاقا دوران کرونا را به خوبی هدایت کردند و برنامه های مستمر دارند و در ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) نیز اقدام مناسب تری انجام بدهیم.

 

وی با تأکید بر این که اجازه برگزاری مراسم برای این مجموعه ها خیلی مهم است، گفت: در فضاهایی مثل مصلا یا تکیه شاه خراسان مجوزهایی برای تجمع دختران فاطمی هرچند با تعداد کمتر داده شود ولی اصل برنامه با رعایت همه پروتکل ها برگزار شود یا جشن در فضای باز بدون دعوت عمومی صورت بگیرد تا بتوانیم تکریم مناسبی از دختران داشته باشیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در فضای مجازی جشن ها درست است که دنبال می‌شود ولی باید ملاحظه افرادی که به قم می آیند و کاری هم به فضای مجازی ندارند داشته باشیم، به همین جهت آذین بندی شهر خیلی مهم است و خلاصه باید کارهایی داشته باشیم تا خلأ جشن های عمومی کمتر احساس شود.

کد خبر 939239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha