در ایام کرونا برکت وجود مقدس امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیشتر درک شد

حیدری با تأکید بر این که در ایام کرونایی برکت وجود مقدس امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیشتر درک شد، گفت: باید هرچه سریع تر با اقدامات مناسب، زمینه برای حضور زائران در استان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی حیدری» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 26 خرداد) در نشست «ستاد تسهیل امور زائران در دهه کرامت» که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت سالرزو شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: در این ایام باید مراسم ها و مناسبت ها با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شد.

 

فرماندار قم تصریح کرد: کما فی السابق با تسلطی که بر بیماری کرونا به وجود آمده این ویروس در حال مدیریت است اما باید فضا را به این سمت ببریم که این ویروس تمام نشده است، همچنانکه  طی چند روز گذشته تعداد بستری ها افزایش پیدا کرده است.

 

وی با بیان این که هر چه قدر میزان اطلاع رسانی ما بیشتر باشد آسیب پذیری هم کمتر می‌شود، گفت:  تمام دستگاه ها از هر طریقی که می توانند نسبت به هشدارهای لازم در این زمینه باید توجه کافی را داشته باشند تا در آینده نزدیک تهدیدات را به فرصت تبدیل و فضا را برای حضور زائران آماده کنیم.

 

حیدری با اشاره به فرصت هایی که بدون کرونا حاصل نمی شد، ابراز داشت: راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع)، راه اندازی شبکه فاضلاب بیمارستان فرقانی فرصت هایی بود که از تهدیدات به وجود آمده استفاده شد، اما برخی تهیدات را باید متناسب با شرایط فرهنگی تبدیل به فرصت کنیم و از این شرایط به نحو استفاده ببریم.

 

وی در ادامه رسیدگی به وضعیت نماز خانه های بین راهی و مساجد و اماکن مقدس را ضرورتی غیر قابل انکار توصیف کرد و یادآور شد: اماکن متبرکه و مسجد مقدس جمکران روی سرویس های بهداشتی خیلی کار کرده اند و باید در این ایام تاکید بیشتری بر رعایت نظافت و کنترل این اماکن به کار بگیریم.

 

فرماندار قم با اشاره به این که کرونا اقتصاد قم را به شدت دچار مشکل کرد، خاطرنشان ساخت: باید گوشه ای از تفکر و تمهیدات اندیشیده شده را به این سمت ببریم که از این فرصت ها استفاده کنیم تا بتوانیم در ترمیم  اقشار اقتصادی و صنوف مختلف راه کارهایی را پیدا کنیم و وضعیت استان را نجات بدهیم.

 

وی تصریح کرد: ما در این ایام کاملا متوجه شدیم که وجود نازنین امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به چه میزان مایه نعمت و برکت است، واقعیت مسئله حاکی از آن است که تمام نعمت های ما از وجود این دو عزیز است و با توجه به محدودیت هایی که اعمل می شود قادر به شکر گذاری و سپاسگزاری در حد کفایت نیستیم.

کد خبر 939292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha