تاکید استاندار ایلام بر لزوم توجه  به تکمیل طرح های مهم استان ایلام

استاندار ایلام بر لزوم توجه ویژه مسئولان به اتمام و تکمیل طرح ها و پروژه های مهم استان ایلام به ویژه اجرای کامل طرح سامانه گرمسیری در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» ظهر امروز( ۲۶ خرداد) در دیدار با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور پس از ارائه گزارشی از وضعیت استان در حوزه های مختلف، خواستار توجه ویژه به طرح ها و پروژه های مهم استان در سال جهش تولید شد و اظهار کرد: برای تحقق شعار سال تمام توان و ظرفیت استان را بکار بسته ایم و در این زمینه اجرایی شدن و تکمیل پروژه های مهم استان همانند اتمام ۲ پروژه مهم خطوط انتقال آب طرح احیاء و سامانه گرمسیری که نقش مهمی در جهش تولید دارند، در اولویت است‌.

 

وی در ادامه از معاون اول رئیس جمهور خواستار حمایت های لازم برای اتمام پروژه های مذکور در سال جاری شد و با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده استان به ویژه مناطق بالا دست سد سیمره و با تقدیر از نگاه مثبت معاون اول رئیس جمهور به این مناطق، گفت: علی رغم مساعدت های به عمل آمده و کمک خوب دولت به این مناطق اما هنوز برخی از مسائل و مشکلات پابرجاست.

 

استاندار ایلام یادآور شد: در این راستا نیازمند دستورات لازم در رفع مسائلی چون تامین اعتبار تکمیلی تملک زمین، باغات و منازل مسکونی و مستحدثات روستاهای چم روته، داربلوط و ... عرب رودبار و در جهت بهره برداری سد سیمره با ظرفیت کامل هستیم.

 

در پایان این نشست معاون اول رئیس جمهور در جهت رفع مشکلات مطرح شده با نظر مساعد قول پیگیری دادند.

 

استاندار ایلام همچنین  امروز به اتفاق دکتر فلاحی و بسطامی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با دكتر عدل معاون فني و امور زيربنايي سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و گفت و گو کرد. 

 

سلیمانی دشتکی در این نشست که معاون امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز حضور داشت، خواستار اختصاص اعتبار به سامانه گرمسيري در حوزه آب و خاك و کشاورزی شد و گفت: از طرح سامانه گرمسیری ۱۸ هزار هکتار باقی مانده که درخواست مساعدت رئیس جمهوری در این زمینه را داشتیم که ایشان نیز در ادامه از وزیر نیرو و وزیر جهادکشاورزی خواست طرح های باقی مانده این ۲ وزارت خانه را تا پایان سال جاری به اتمام برسانند.

 

وی خاطرنشان کرد: در جریان افتتاح طرح ها و پروژه های وزارت نیرو و جهاد کشاورزی توسط رئیس جمهور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خواستار اجرایی شدن فاز دوم طرح بودیم که برای تکمیل نیاز به تامین اعتبار دارد.

 

 

کد خبر 939264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha