اولویت دهی به اشتغال عشایر فارس با هدف تقویت حوزه تولید

بهرامی گفت: مهاجرت عشایر به شهرها حوزه تولید را دچار رکود می کند و اداره کل امور عشایر استان فارس، برنامه ایجاد اشتغال دائم و موقت برای عشایر را در اولویت قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (دوشنبه 26 خرداد) با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای عشایر فارس به خبرنگاران گفت: اداره کل امورعشایر فارس با هدف پیشگیری از مهاجرت عشایر از بخش تولید و ورود به بخش‌های غیرتولیدی و مصرفی و حاشیه‌نشینی در مجاورت شهرها و روستاها، ایجاد اشتغال برای آنها را در اولویت قرار می دهد.

مدیرکل امورعشایر فارس افزود: عشایر فارس، سه درصد از جمعیت استان را تشکیل داده اند و نقش مهم و موثری در بخش تولید و به ویژه حوزه فرآورده های دامی و گوشت قرمز دارند که برای حفظ آن باید به تقویت اشتغال زایی در این جمعیت بپردازیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بالاترین نرخ اشتغال و پایین‌ترین نرخ بیکاری متعلق به جامعه عشایری است و اداره کل امور عشایر فارس نیز سال گذشته موفق به ایجاد 409 اشتغال موقت و دائم در جامعه عشایری در سه محور بهسازی امور تولید، خدمات مطالعاتی و عمرانی و فعالیتهای مربوط به تشکل های عشایری شد.

مدیر کل امور عشایر فارس از صدور کد رهگیری در سامانه رصد اشتغال برای جمعیت عشایری استان خبر داد و عنوان کرد: در سال 99 برنامه های برنامه ایجاد اشتغال دائم و موقت اداره کل امور عشایر استان فارس با برش شهرستانی با هدف تحقق جهش تولید در اولویت قرار داده شده است.

 بهرامی تصریح کرد: مهاجرت عشایر به شهرها به معنای تضعیف و کاهش جامعه تولیدکننده است و پیامدهای اقتصادی نامطلوبی در پی دارد و حوزه تولید را دچار رکود می کند.

کد خبر 939315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha