درآمد بیش از  ۶ میلیاردی مددجویان گیلانی از صنعت  نوغانداری

اهرابی با اشاره به درآمد ۶.۶ میلیاردی مددجویان گیلان از صنعت نوغانداری گفت: پیش بینی می‌شود تولید پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان امسال با بالغ بر ۵۰ درصد رشد به بیش از ۹۵ تُن برسد.

«عباس اهرابی» با اشاره به رسالت کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان با بیان اینکه امروزه بسیاری از روستائیان به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی به شهرها مهاجرت می‌کنند، گفت: کمیته امداد با ایجاد شغل برای این افراد از مهاجرت آن‌ها به شهرها جلوگیری می‌کند.

 

مدیر کل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه امسال ۲ هزار و۷۰۰ جعبه نوغان بین هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان در شهرستان‌های گیلان توزیع شده است، افزود: پیش بینی می‌شود تولید پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان امسال با بالغ بر ۵۰ درصد رشد به بیش از ۹۵ تُن برسد.

 

وی با بیان اینکه جهت اشتغال‌زایی روستائیان از طریق نوغانداری و با هدف توسعه این صنعت، سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد گیلان و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است، افزود: با توجه به آمار موجود شاهد جهش تولید در این زمینه هستیم.

 

اهرابی با تأکید بر اینکه استان گیلان در زمینه تولید پیله ابریشم دارای رتبه نخست در کشور است، گفت: توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با هدف ایجاد شغل و افزایش درآمدهای جانبی برای آن‌ها، جز برنامه‌های مهم است.

 

وی توزیع رایگان تخم نوغان در بین مددجویان را با همکاری مرکز توسعه نوغانداری یکی از اقدامات جهت حمایت از گسترش این صنعت برشمرد و اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای، دوره‌های آموزشی فنی و توسعه پرورش کرم ابریشم، توسعه باغات توت با واگذاری نهال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

 

اهرابی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم به مددجویان را یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد عنوان کرد و بیان داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی، اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای مددجویان فعال در زمینه نوغانداری است.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه بسیاری از مددجویان استان استعداد و توانایی کار دارند اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند، اضافه کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد گیلان با ایجاد اشتغال پایدار همواره جز برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد است و بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.

 

اهرابی با بیان اینکه بیش از ۹۵ تن پیله کرم ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان تولید می‌شود، گفت‌: امسال نرخ هر کیلو پیله کرم ابریشم به قیمت مناسب تعیین ‌شده و درآمد این مددجویان امسال به بالغ بر ۶.۶ میلیارد تومان می‌رسد.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان حمایت از ترویج مشاغل و صنایع بومی استان را یکی از رسالت های کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: خدمات مشاوره‌ای، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و اجرای طرح توسط این افراد با نظارت سه تا پنج ساله جهت پایداری طرح از جمله حمایت‌های کمیته امداد در این بخش است.

 

گفتنی است، سال گذشته، هزار و ۸۰۰ جعبه نوغان بین ۸۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان توزیع شد که تولید پیله کرم ابریشم حاصل از آن بیش از ۶۰ تُن بود.

کد خبر 939482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha