حوزه هنری خوزستان باید به پایگاه فکری و عملیاتی در حوزه‌ دفاع مقدس تبدیل شود

دلشادی خوزستان را پایتخت هنر و ادبیات دفاع مقدس کشور دانست و گفت: حوزه‌ هنری خورستان باید از سویی مرکز جامع آمار و اطلاعات آثار و تولیدات فاخر هنری با مضمون دفاع مقدس‌ و از سوی دیگر به پایگاه فکری و عملیاتی در حوزه‌ دفاع مقدس تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سینا دلشادی» در آئین تکریم و معارفه روسای حوزه هنری خوزستان، ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام طباطبایی و با اشاره به فراز ابتدایی آیه ۱۰۳  سوره آل‌عمران اظهار کرد: در تفاسیری که ذیل این بخش از آیه وجود دارد و به ویژه در کلام امام خامنه‌ای که چندین بار تفسیری از این آیه فرموده‌اند، تاکید شده که باید بین مسلمین وحدت ایجاد شود و حتی در اعتصام و چنگ زدن به ریسمان الهی هم همه با هم چنگ بزنیم چراکه حتی اعتصام به حبل‌الّله هم اگر به صورت انفرادی باشد اثر چندانی نخواهد داشت.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان افزود: آنچه که امروز جامعه‌ ما بیش از هر زمان به آن نیاز دارد وحدت و پرهیز از تفرقه و در واقع تقویت فرهنگِ کار جمعی و گروهی و به بیانی دیگر جبهه‌ای و شبکه‌ای کار کردن برای اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی است و حوزه‌ هنری می‌تواند عهده‌دار چنین نقشی در جبهه‌ فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی شود.

 

وی با بیان اینکه اگر اتحاد و هم‌بستگی خودمان را از دست بدهیم آبرو، هویت و قدرت ما نابود خواهد شد اضافه کرد: اگر این سه مورد را می‌خواهیم در سایه همدلی، هم‌بستگی و پرهیز از تفرقه به دست می‌آید و این همان پیام والایی ا‌ست که رسول گرامی اسلام ۱۴ قرن پیش برای ما به ارمغان آورد و خط بطلان بر قبیله‌گرایی و عشیره‌گرایی کشید و به جای برتری نژاد و طایفه ملاک برتری و کرامت بر اساس تقوای الهی را مطرح فرمودند.

 

دلشادی ابراز کرد: یکی از عرصه‌های تحقق و تجلّی زندگی مجاهدانه، عرصه فرهنگ و هنر بوده و خط مقدم جبهه‌ جهاد در عرصه‌ فرهنگ و هنر، حوزه هنری انقلاب اسلامی است و در عین حال حوزه‌ هنری در سنگرهای خط مقدم این جبهه آرایش نبرد گرفته است.

 

وی ادامه داد: ما می‌توانیم با این مقوله یک برخورد شعاری کنیم و یا اینکه آن را به عنوان یک اعتقاد و باور بپذیریم که ما برای احیای ارزش‌ها و احیای هنر ولایی و انقلابی در خط مقدم هستیم و در یکی از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد حوزه فرهنگ و هنر مستقر شده‌ایم.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان عرصه‌ امروز مجاهدت‌ها را عرصه‌ فرهنگ و هنر دانست و تصریح کرد: برای بنده بسیار خوشایند است که در سرزمینی خدمت کنم که منتسب به شهدای عزیز ما است؛ با افتخار این مسئولیت  را تا هر زمانی که صلاح است در پایتخت دفاع مقدس خدمت کنم ، پذیرفتم.

 

وی با تاکید براینکه حق خوزستان جایگاهی والاتر از شرایط فعلی است عنوان کرد: من معتقدم حوزه هنری خوزستان این ظرفیت و استعدادها را دارد که به جز ماموریت‌هایی که به آن محول شده، نقش ستادی را در حوزه هنر و ادبیات دفاع مقدس کشور ایفا کند.

 

معاون اجرایی امور استان ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به اینکه حوزه هنری خوزستان باید پایگاه و مرکز جامع آمار و اطلاعات دفاع مقدس باشد و همچنین باید به پایگاه فکری و عملیاتی هنر دفاع مقدس تبدیل شود ابراز کرد: امیدوارم روزی برسد که وقتی هر هنرمندی در هر جای این سرزمین بنا دارد تولیدی با موضوع دفاع مقدس داشته باشد بخشی از ذهنش معطوف به حوزه هنری خوزستان شود و ما برای او خوراک فکری لازم را داشته باشیم.

 

وی در ادامه به تولیدات پراکنده و پرشمار در حوزه دفاع مقدس در همه استان‌ها و در تمام رشته‌های هنری اشاره کرد و اذعان داشت: ما می‌توانیم این تولیدات و اطلاعات پراکنده را با همکاری استان‌ها جمع‌آوری کنیم و بانک اطلاعات غنی از تولیدات فاخر دفاع مقدس در خوزستان داشته باشیم.

 

دلشادی خاطر نشان کرد: این کار به این منظور انجام می‌شود که هم استان‌ها را تقویت کنیم و هم اینکه همواره خودمان دستمان پر از تولیدات فاخر هنری واجد ارزش‌های دفاعی و انقلابی باشد.

 

وی با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس تاکید کرد: باید از همین امروز متمرکز شویم تا تولیدات فاخر را شناسایی و معرفی کنیم و این اندیشه‌ درخشان را بیش از پیش نشر دهیم هرچند که زمان زیادی هم نداریم.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان در پایان با بیان اینکه کلام محوری سخنان مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام (ره) در خصوص تحول‌خواهی، تحول‌آفرینی و تحول‌انگیزی بود یاد آور شد: الگویی در حوزه هنری کشور توسط اداره کل استان‌ها به‌نام الگوی ارزش‌آفرینی و تحول‌خواهی مراکز استانی طراحی شده که اگر ما به همان منوال عمل کنیم تثبیت، توسعه و تعالی مراکز استانی را به دنبال خواهد داشت و به آن جایگاه شایسته و بایسته خواهد رسید.

 

کد خبر 939549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha