شرکت های بزرگ نفتی مشکلات حوزه کارگری را برطرف کنند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: شرکت های بزرگ نفتی فعال در استان ایلام باید مشکلات حوزه کارگری را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «محمد نوذری» ظهر امروز(۲۷ خرداد) در نشست کمیسیون کارگری استان خواستار رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری استان شد و اظهار کرد: تعدیل نیروی کارگری مسائل و مشکلات را به دنبال دارد و چون استان ایلام به دلیل وجود شرکت های بزرگ نفتی و پتروشیمی و گاز یک استان کارگری است و انتظار می رود در این زمینه برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات این قشر پویا و فعال به عمل آید. 

 

وی از تامین اجتماعی استان خواست که لیست مطالبات معوق بیمه کارگران را به معاونت سیاسی ارسال کند تا به جد پیگیر رفع مشکلات بیمه ای کارگران که حتی از حقوق آنان مهم تر است، شویم.

 

معاون استاندار ایلام همچنین از شرکت های نفتی بزرگ در استان خواست که نسبت به تعهدات خود در قبال مسئولیت اجتماعی توجه کنند و نسبت به احداث درمانگاه، بهداشت، جاده، حمایت از تیم های ورزشی و ... این مسیولیت مغفول مانده را عملی کنند.

 

نوذری با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات این حوزه کارگری در برخی شهرداری ها مشکلات مدیریتی است که باید شورای شهر و شهردار پیگیر رفع آن شوند، گفت: اگر شهرداری در زمینه مطالبات کارگری قصور کرده باید پاسخگو باشدو تصمیم قاطع تری برای رفع مشکل مطالبات معوق برخی شهرداری ها گرفته شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشور، بیان کرد: باید با اهتمام و کار مضاعف اثرات ناشی از تحریم ها را خنثی کنیم.

 

وی بیان کرد: باید کمیسون کارگری در محیط های کارگری تشکیل شود و بلافاصله مسائل و مشکلات کارگران بررسی و رفع شود.

 

نوذری با اشاره به اینکه دستگاه های تخصصی باید خواسته ها و مطالبات کارگران زیر مجموعه های خود را رصد کنند، خاطرنشان کرد: بحث مشکل حقوق کارگران مشکلی اقتصادی است و اگر برطرف نشود به موضوعات اجتماعی مبدل می شوند.

کد خبر 939568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha