ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی شاغلان صنایع استفاده شود

آلبویه با اشاره به جایگاه ونقش فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه بازار کارگفت: باید از ظرفیت‌هاو پتانسیل های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی شاغلان صنایع استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حسن آلبویه» در وبینار کشوری حامیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با صاحبان مشاغل تحت عنوان آمایش و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه، نقش فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بسیار مهم و کلیدی دانست وگفت: استان سمنان دارای پتانسیل بسیار قوی دانشگاهی و صنایع خوبی است که این دو زمینه توسعه اقتصادی می‌توانند دو بال یک پرنده باشند.

 

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان سمنان با تاکید بر نقش فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه بازار کار، ادامه داد: یکی از اقدامات مجموعه شهرک‌های صنعتی راه اندازی اتاق حل مساله در محل کسب و کار شهرک صنعتی بوده است که خوشبختانه تمامی دانشگاه در آن مشارکت دارند و مسائل مرتبط با خلاءهای تولید در آن مطرح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش‌های عملی و مهارتی مخصوصاً آموزش‌های حین کار به شاغلان واحدهای صنعتی و تأمین نیروی انسانی متخصص و کاربردی برای این واحدها ضروری است اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی شاغلان صنایع  مورد تاکید است.

 

آلبویه تصریح کرد: با توجه به نقش برجسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های علمی، فنی و کاربردی به دانشجویان، افزایش تعامل و همکاری با این مجموعه دانشگاهی می‌تواند اثرات مؤثری در بخش صنعت به همراه داشته باشد.

 

خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار از اهداف دانشگاه فنی وحرفه ای است

«علی اصغر جمعه‌ای » نیز در این همایش با اشاره به رسالت ووظایف دانشگاه فنی وحرفه ای اظهارداشت: هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار است.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان  با تأکید براینکه دانشجویان مهارت‌های عملی را که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها کسب می‌کنند باید در کارخانجات صنعتی نیز تجربه کنند اذعان داشت: ارتباط اتاق بازرگانی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان می‌تواند اثرگذار باشد.

 

وی با بیان اینکه دانشجویان باید واحدهای عملی را در کارخانجات موردنیاز بگذرانند تا از نزدیک با محیط کار آشنا شوند اضافه کرد: این موضوع هم می‌تواند تأثیرات بسزایی از خود برجای بگذارد.

 

جمعه ای برتقویت همکاری عملی بین دانشگاه و صنعت تأکید داشت وافزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند خلاءها و مشکلات موجود را از بین ببرد.

 

کد خبر 939644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha