نهضت علمی امام صادق(ع) بر محور تعبد و تعقل استوار بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: نهضت علمی امام صادق (ع) بر دو محور تعبد و تعقل استوار بود، یعنی علاوه بر استناد به اصول و ارزش های دینی، راه تفکر و تعقل را هم در آن باز می گذاشت.

حجت الاسلام «سمیع الله مردان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری گفت: امام صادق(ع) برای مقابله با جریانات فکری انحرافی و روبه رو شدن با علمای علوم گوناگون شیوه بحث و مناظره علمی را انتخاب می کرد و برتری اسلام را در چارچوب تشیع بر همه مکاتب ثابت کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: جهاد علمی امام صادق(ع) باعث شد که جامعه شیعه یک جامعه مستقل علمی شود به گونه ای که در این خصوص هیچ نیازی به خارج خود نداشته باشد و سایرین محتاج شیعه باشند.

 

حجت الاسلام مردان در ادامه تصریح کرد: نهضت علمی امام صادق (ع) بر دو محور تعبد و تعقل استوار بود یعنی علاوه بر استناد به اصول و ارزش های دینی، راه تفکر و تعقل را هم در آن باز می گذاشت.

 

این کارشناس مذهبی افزود: دانشجویان آن حضرت منحصر به افراد شیعه نبودند، بلکه غیرشیعه هم بدون قید و شرط از مباحث علمی امام صادق(ع) بهره می بردند. 

 

حجت الاسلام مردان در ادامه به سیره تربیتی امام صادق(ع) اشاره کرد و بیان داشت: سیره تربیتی امام ششم شیوه جذب حداکثری و دفع حداقلی بود و این موضوع می تواند الگوی بسیار مناسبی برای هدایتگری جامعه باشد./

کد خبر 939664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha