تقویت مبانی معرفتی باید جزء اولویت های خطبه های ائمه جمعه باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در گردهمایی ائمه جمعه استان گفت: تقویت مبانی معرفتی باید جزء اولویت های خطبه های ائمه جمعه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «آیت الله ابوالقاسم یعقوبی» امروز (27 خرداد) در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی که در محل دفتر وی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام صادق(ع)، خطاب به ائمه جمعه حاضر در جلسه، گفت: تقویت مبانی معرفتی باید جزء اولویت های خطبه های ائمه جمعه باشد، چرا که با تحقق این امر، درخت ایمانی مردم جامعه به ویژه جوانان تقویت می شود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: توصیه به رعایت تقوا و تأکید بر تقویت مبانی اعتقادی حتما باید در خطبه اول نماز جمعه رعایت شود، چرا که انسان ها دچار روزمرگی و غفلت می شوند.

 

 

وی علم و ذکر را دو گوهر نماز جمعه برشمرد و بیان داشت: باید به این دو مهم در نماز جمعه توجه شود، چرا که جهل و غفلت دو آفت نابود کننده در کمین جامعه است که باید با این دو گوهر، رفع شود.

 

 

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه برخی عالم اند، ولی غفلت می کنند، خاطرنشان کرد: خطبه های نمازجمعه باید بصیرت افزایی و غفلت زدایی کند.

 

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه یک جامعه ایمانی، باید معیت خدا و صادقین را در کنار هم داشته باشد تا شخصیت او به اوج برسد، افزود: امام صادق(ع) نمونه بارز یک چنین شخصیتی است که با الگو برداری از سیره رفتاری و عملی آن حضرت می توان به اوج رسید.

 

 

وی تقوا را ریشه همه خوبی ها عنوان و بیان داشت: در حقیقت، تقوا راه های برون رفت از بحران ها را به انسان نشان می دهد.

 

 

آیت الله یعقوبی افزود: باید الگوهای مورد تأیید خداوند را بشناسیم و همراه با آن ها در مسیر تعالی قدم برداریم.

 

 

این جلسه با تبادل نظر ائمه جمعه حاضر در جلسه ادامه یافت.

 

 

 

 

کد خبر 939682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha