راه اندازی۳۳ دستگاه تولید ماسک بهداشتی

امین زاده گفت: تاکنون ۳۳ دستگاه تولید ماسک بهداشتی علاوه بر تامین نیاز استان به ماسک، جهت بهره برداری در ۱۲ استان دیگر نیز ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حبیب امین زاده» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و تسری آن به استان‌ها، تامین مواد اولیه، تولید انواع اقلام بهداشتی بخصوص ماسک سه لایه و محلولهای ضدعفونی کننده دست و سطوح، توزیع مناسب این اقلام، نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده و نهایتا حمایت از صنایع، اصناف و اقشار آسیب دیده در دستور کار سازمان قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تا پیش از اسفند 98 ظرفیت تولید الکل در استان پنج هزار لیتر در روز و توسط یک واحد صنعتی در شهرستان مراغه بود؛ ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا نیاز به این ماده به عنوان اصلی ترین ماده موثره تولید محلول‌های بهداشتی افزایش پیدا کرد که با همکاری بین دستگاهی ابتدا 1.5 میلیون لیتر از طریق واردات، تامین و در همین راستا صدور پروانه بهره برداری برای تولید الکل توسط چند واحد صنعتی دیگر در دست اقدام قرار گرفت.

وی در ارتباط با ظرفیت تولید محلول های ضدعفونی در استان گفت: قبل از بیماری کرونا تعداد واحدهای تولیدی ضدعفونی کننده 4 واحد در حد یک هزار لیتر در روز بود که بدلیل عدم استقبال در سطح عرضه از اقبال چندانی برای فروش برخوردار نبود؛ که بعد از آن بتدریج به 46 واحد رسید؛ در این راستا میزان تولید محلول ضدعفونی کننده از ابتدای اسفند تا کنون 6.5 میلیون لیتر می باشد.

امین زاده ظرفیت روزانه تولید ماسک استان قبل از اسفند را 10 هزار عدد بود اعلام کرد و گفت: با تغییر خطوط تولید و افزایش ظرفیت، در قالب افزایش شیفت های کاری، ظرفیت تولید در استان به رقم ۷۰۰ هزار عدد در روز رسیده است؛ قبل از شیوع ویروس کرونا تولید ماسک N95 در استان وجود نداشت و این در حالیست که امروزظرفیت روزانه به بیش از پنجاه هزار عدد در روز رسیده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایجاد خطوط تولید ماشین آلات تولیدکننده ماسک سه لایه بهداشتی را نقطه قوت و طلایی ماشین کاران استان اعلام و اضافه کرد: با تشویق واحدهای توانمند و ارائه طرح های مناسب، صنعتگران و ماشین سازان استان نسبت به طراحی و ساخت و همچنین مهندسی معکوس ماشین الات تولید انواع ماسک‌های سه لایه اقدام نمودند که در ادامه حداقل ۶ واحد تولیدی مطالعه و مهندسی معکوس را آغاز و در کمتر از سه ماه تعداد ۳۸ دستگاه ماشین تولید ماسک در استان آغاز شد و قرارداد سفارش تولید ۳۵ دستگاه دیگر نیز منعقد شد؛ که در حال ساخت بوده و آماده سازی و تحویل آنها در اولویت قرار دارد.

وی افزود: تاکنون 33 دستگاه تولید ماسک بهداشتی علاوه بر تامین نیاز استان به ماسک، جهت بهره برداری در 12 استان دیگر نیز ارسال شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری صنعت گران و اصناف استان بیش از ۲۰ هزار پک ضدعفونی کننده و غذایی درمیان اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شد، گفت: این اقدام به نوبه خود فعالیت بسیار بزرگی محسوب می شود وخوشبختانه توانستیم به کمک گروه های جهادی بویژه بسیج اصناف این موضوع را نیز مدیریت کنیم.

امین زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه مدیریتی کشور با وجود تحریم و بحران یک درس بزرگ به جهان و کشورهای مدعی داد، گفت: از اولین روز شیوع بیماری با استراتژی جنگی و تجارب دوران دفاع مقدس وارد میدان شدیم و با همکاری آحاد مردم توانستیم این موضوع را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: شرایط در حال حاضر به‌گونه‌ای است که با مدیریت یکپارچه مدیریت عالی استان و آحاد شهروندان توانستیم از روزهای بحرانی عبور کرده و در مرحله گذار قرار بگیریم.

کد خبر 939763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha