امام صادق(ع) با اخلاق‌مداری شاگردان فراوانی را تربیت کردند

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: امام صادق(ع) در مباحث و مناظرات اعتقادی و دینی با ملحدان و کافران بسیار خوش‌رفتار و خوش‌برخورد بودند، ایشان با اخلاق‌مداری شاگردان فراوانی را تربیت کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» بامداد چهارشنبه ۲۸ خرداد به مناسبت بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) در هیات ریحانه النبی(س) طی سخنانی گفت: امام صادق(ع) در برخورد با ملحدان و کافران به گونه‌ای رفتار می‌کردند که همه دچار حیران و تعجب می‌‌شدند.

استاد حوزه علمیه افزود: امام صادق(ع) در مباحث و مناظرات اعتقادی و دینی با ملحدان و کافران بسیار خوش‌رفتار و خوش‌برخورد بودند، امروز شاگردان مکتب امام صادق(ع) هم باید چنین رفتار کنند.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی، بیان کرد: در فضای مجازی ادله و نکات توحیدی وجود دارد که جوانان می توانند با آن علم خود را افزایش دهد اما متاسفانه از بخش فضای مجازی کمتر استفاده می‌شود به گونه‌ای که آسیب های آن بیشتر از مزایای آن شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امام صادق(ع) امام اخلاق هستند، ادامه داد: امام صادق(ع) با اخلاق‌مداری توانستند شاگردان فراوانی را گرد خود جمع کرده و تربیت کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افزود: امام صادق(ع) همواره شاگردان خود را از ناسزاگویی و فحاشی پرهیز می دادند و می‌فرمودند «من دوست ندارم شیعیان به کافران و ملحدان نسزا بگویند همانگونه که قرآن کریم فرموده که به بتان آنان ناسزا نگویید تا به مقدسات شما ناسزا نگویند».

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مرد باید در بین خانواده خوش خلق باشد؛ عنوان کرد: همواره یکی عوامل طلاق در خانواده‌‌ها بداخلاقی و عدم دینداری است. با وجود شبهات و فساد فضای مجازی دینداری برای افراد سخت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امام صادق(ع) در مسائل سیاسی هدایتگر جامعه اسلامی بودند، اظهار کرد:‌ همه ائمه معصومین(ع) درباره مسائل سیاسی هدایتگر جامعه اسلامی بودند، در اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) دین از سیاست جدا نیست؛ آنان که ادعای جدایی دین از سیاست را سر می‌دهند دین را به درستی نشناختند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومنان حقیقی حقوق الهی و حق‌الناس را رعایت می‌‌کنند، ابراز کرد: امام صادق(ع) همواره خطاب به شیعیان بر این امر تاکید داشتند، امام چنان عالم بودند که حتی منصور دوانیقی قاتل امام درباره ایشان می‌گوید او استخوان در گلوی من اما عالم‌ترین شخص زمان ما است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره اهمیت نماز اول وقت، گفت: حضرت همواره بر نماز اول وقت تاکید داشتند و می‌فرمودند که قلب و روح انسان را شستشو می‌دهد، هرکس نماز را سبک شمارد شفاعت ما به او نمی‌رسد.

 

کد خبر 939829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha