عالم پروری از ویژگی های برجسته امام جعفرصادق (ع) بود

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین گفت: یکی از ویژگی ها و خصایص امام صادق (ع) علم دوستی و عالم پروری بود که دوران این امام شیعیان، رشد گسترده ای یافت.

"حجت الاسلام هادی پروین" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اسفراین، اظهار داشت: رشد و بستر سازی  نقل احادیث و روایات پیامبر اکرم و سایر امامان، بابرپایی کرسی های علمی فراوان و تربیت عالمان بسیاری برای جهان اسلام در دوران امام جعفر صادق(ع) محقق شد.

 


رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین افزود: بیشترین روایات و احادیث در دوران امام صادق به خاطر فرصت خاص اختلاف دو حکومت اموی و عباسی با تلاش امام صادق (ع)  انجام شده است.

 


وی گفت:‌ از جمله ویژگی‌های برجسته اخلاقی امام صادق ( ع) حُسن خلق ایشان است که علما و راویان اهل سنت نیز بر آن صحه می گذارند.

 

 

حجت الاسلام پروین، مردمی بودن، احسان، گذشت، صبوری و پرهیزکاری را دیگر صفات اخلاقی امام صادق( ع) دانست که از سیره پیامبر اکرم (ص) به امامان شیعه رسیده است.

 

 


رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین افزود: امام جعفر صادق، فردی شجاع بود و اینکه برخی می گویند چرا وی علیه حاکمان زمان قیام ‌نکرده دلیل آن این است که یاران و شاگردان ایشان مردان عرصه علم و دانش بودند نه مردان جنگی که بتوان از آنها در این کار بهره جست.

 

 

 

کد خبر 939881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha