حمایت بیش از ۳هزار میلیارد تومانی دولت از خیران مدرسه ساز

وزیر آموزش پرورش گفت: دولت امسال برای حمایت از خیران مدرسه ساز، سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده که این رقم در سال گذشته هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محسن حاجی میرزایی» چهارشنبه شب گذشته در نشست با خیرین مدرسه ساز در شهرستان اسفراین با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر جامعه است، افزود: کسانی ک با مدرسه سازی بر روی معرفت انسان ها سرمایه گذاری می کنند وارد یک خدمت پایدار و ابدی می شوند.

 

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم شرایط زندگی مردم تغییر پیدا کند باید بر روی آگاهی های جامعه سرمایه‌گذاری کنیم، بیان کرد: خیران مدرسه ساز کسانی هستند که این مسیر مطمئن را انتخاب کرده اند.

 

حاجی میرزایی، متوسط فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور را 5.2 متر و در خراسان شمالی 5.3 متر اعلام کرد و گفت: دولت امسال برای حمایت از خیران، سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده که این رقم در سال گذشته هزار میلیارد تومان بود.

 

«محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه در استان، شهرستان های محرومی وجود دارد که از حداقل ها در حوزه آموزش و پرورش برخوردار نیستند، افزود: این استان مستلزم نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش در حوزه های مختلف آموزشی است.

 

وی هدف گذاری امسال استان را رسیدن به متوسط نرخ باسوادی کشور تا دهه فجر برشمرد و افزود: 13 هکتار زمین در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین برای واگذاری به بخش خصوصی و دولتی برای ساخت مدرسه هم آماده تحویل است.

 

شجاعی با تاکید بر اینکه بنای اشتباه بهره مندی بیشتر استان های بزرگ و برخوردار از کمک های خیرین باید در کشور اصلاح شود، تصریح کرد: اگر سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به استان خراسان شمالی محقق نمی شد، استان ۳۰ سال عقب تر بود.

 


 

 

کد خبر 939974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha