برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص صدر پرونده های جرائم سایبری در گلستان

پرسا گفت: بیش از ۳۴ درصد پرونده های جرائم سایبری در دو ماهه گذشته به موضوع برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص مربوط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابراهیم پارسا» ظهر امروز (پنجشنبه 29 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: موضوع برداشت غیرمجاز از حساب شخصی اشخاص در اولویت نخست جرائم سایبری در استان گلستان قرار دارد.

 

رئیس پلیس فتا استان گلستان با بیان اینکه بیش از 34 درصد پرونده های جرائم سایبری در دو ماهه گذشته به موضوع برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص مربوط است، ادامه داد: موضوع کلاهبرداری یارانه ای با 29 درصد و هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی 27 درصد از جرائم اینترنتی و سایبری را در استان تشکیل می دهد.

 

پرسا بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی از کاربران ما بی اعتنابه عوابق رفتار خود به بارگذاری تصاویر و فیلم های خصوصی خود اقدام می کنند و گاهی با انتشار اطلاعات  شخصی خود زمینه نقض حقوق شخصی را برای دیگران فراهم می کند.

 

وی بیان کرد: قلمروی اطلاعات شخصی شامل آدرس محل کار، اطلاعات در کامپیوتر و گوشی همراه، اطلاعات حساب، اطلاعات خانوادگی و سوابق کیفری و خانوادگی است و هر گونه اطلاعات و موضوعی که فرد تمایل به افشای آن را ندارد نیز جزو حقوق شخصی فرد به شمار می رود.

 

رئیس پلیس فتا استان گلستان تأکید کرد: از کاربران درخواست داریم که به فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی بیش از حد اعتماد نکنند و سواد و دانش رسانه ای خود را ارتقاء دهند.

 

پرسا اضافه کرد: مردم در فضای مجازی فریب هر گونه تبلیغات را نخورند و به هویت فضای مجازی نیز اعتماد نکنند.

 

 

کد خبر 940056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha