مهمترین بستر و کارکرد مسجد تقویت نهادهای اجتماعی و فرهنگی است

حسن زاده گفت: مهمترین بستر و کارکرد مسجد تقویت نهادهای اجتماعی و فرهنگی است تا بتوانیم طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری این مرکز دینی و فرهنگی را به طراز انقلاب اسلامی نزدیک تر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «علی حسن زاده» امروز (29 خردادماه) در نشست فعالان کانون های مساجد در سالن جلسه شهدای هنرمند فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: رساندن الگوهای مسجد به طراز اسلامی اصلی ترین وظیفه فعالان فرهنگی در مساجد است و کانون های مساجد نیز می تواند یکی از این ارکان باشد.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تصریح کرد: مسجد از ابتدای صدر اسلام نقش اساسی در جذب نیرو برای کارهای آموزشی، تربیت عقیدتی، سیاسی و سازماندهی داشت و امروز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز باید این نقش پررنگ در مساجد حفظ و حراست شود.

 

این مقام مسئول افزود: مساجد باید طراز انقلاب اسلامی را با عملیاتی کردن منویات اسلام ناب و دستاوردهای انقلاب اسلامی و سیره عملی ائمه اطهار (علیهم السلام) و محل رفع گرفتاری مردم محله به نمایش بگذارد.

 

وی خاطر نشان کرد: حفظ کارکرد عبادی، مذهبی و تعالی اخلاق مسجد، کارکرد تمدن سازی و فرهنگ اسلامی و فرهنگ ظهور و مهدویت، کارکرد تربیتی و آموزشی، کارکرد اقتصادی و معیشتی مردم، کارکرد تبلیغی و پایگاه ارتباطات مردمی از مهمترین کارکردهای مسجد طراز انقلاب اسلامی است.

 

حسن زاده اظهار داشت: مساجد محل برنامه های وحدت آفرین و جذاب برای اقشار مختلف مردم است تا بتوان عناصر ویژه مسجد طراز انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شود.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) یادآور شد: مهمترین بستر و کارکرد مسجد تقویت نهادهای اجتماعی و فرهنگی است تا بتوانیم طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری این مرکز دینی و فرهنگی را به طراز انقلاب اسلامی نزدیک تر کنیم.

 

حسن زاده عنوان کرد: همکاری با فعالان کانون ها می تواند بستر خوبی برای موفقیت در رساندن مساجد به طراز انقلاب اسلامی ایجاد کند.

کد خبر 940062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha